Search This Blog

Tuesday, December 27, 2016

מיליון ש' תמורת מעצר בית של מאיר אברג'יל

מיליון שקל תמורת שחרור למעצר בית: בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (ג') למאיר אברג'יל להפקיד עד יום ראשון הקרוב מיליון שקל בבית המשפט, וכן שלושת המפקחים שהסכימו להשגיח עליו בביתו יחתמו גם הם על ערבות בסך מיליון שקל כל אחד, זאת כדי שישוחרר בימים הקרובים. השופט בני שגיא החליט כי אם התנאים הללו יושלמו, אברג'יל ישוחרר למעצר בית בפיקוח איזוק אלקטרוני.

אברג'יל, בן 62, הוא נאשם מרכזי בפרשה 512 ואחיו של העבריין יצחק אברג'יל. בדיון הקודם קבע השופט שאפשר לשחררו בכפוף לעמידתו בתנאי הפיקוח וכעת נקבע שישוחרר סופית בקרוב אם יופקד הכסף. הפרקליטות התנגדה לשחרור וביקשה עיכוב ביצוע של ההחלטה כדי לשקול לערער לבית המשפט העליון. לכן, בינתיים שגיא עיכב את החלטת השחרור עד יום חמישי הקרוב.

אברג'יל שוהה במעצר זה שנה וחצי. פרשה 512 היא פרשיית ענק שקשורה לפעילות בעולם התחתון, ובעיקר בארגונו של העבריין יצחק אברג'יל, ובין היתר עוסקת הפרשייה בשורת רציחות, עבירות סמים ואלימות חמורה.

לפי האישום נגד מאיר אברג'יל, הוא ניהל ופיקח על הפעילות הכלכלית בארגון של אחיו בתחום הסמים, והכספים שעליהם פיקח שימשו גם למימון עבירות אלימות. מיוחס לו היותו מנהל בארגון פשיעה, ייצוא וייבוא מסחר ואספקת סמים במסגרת ארגון פשיעה, עשיית פעולה ברכוש אסור, וגם מעורבות ברצח שבה ניסה ארגונו של אברג'יל, לפי האישום, לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין בלב תל אביב לפני יותר מעשור. ניסיון החיסול הזה גבה את חייהם של שלושה אזרחים ועשרות נפצעו. על כך נאשם אברג'יל בסיוע לרצח האזרחים שנרצחו בפיגוע, וכן סיוע לפצוע ולחבל באזרחים שנפצעו.

האירועים המדוברים אירעו לפני יותר מ-13 שנה, וכמה מהנאשמים בפרשה כבר שוחררו למעצר בית. המשפט העיקרי בפרשת צפוי להיפתח בקרוב, והוא כולל מאות עדים ואלפי עמודי חומרי חקירה. את האישום הגישו פרקליטות מחוז תל אביב ופרקליטות מחוז מרכז, ובראש צוות התביעה עומד עורך הדין ניסים מרום.

עורכי דינו של אברג'יל, משה יוחאי ויוגב נרקיס, מסרו בתגובה: "לאור הראיות בתיק ותפקידו בתיק, הסברנו לפרקליטות שיש דברים שיוחסו לו שלא מתיישבים עם המציאות בשטח ואנחנו שמחים על ההחלטה. בהליך המעצר הסכימה הפרקליטות שיש בעיות בראיות בסיוע לרצח. זה צעד משמעותי במסע להוכחת חפותו. הציעו לנו הסדר אבל החלטנו שיילחם על חפותו. בניגוד למה שנטען, יצחק ואף אחד לא הטיל וטו על ההסדר טיעון מאיר החליט לבדו להילחם על חפותו".

No comments:

Post a Comment