Search This Blog

Friday, December 23, 2016

נגידי עולם התורה הפסידו מליונים רבים בהונאת 'פלטיניום'

התמוטטותה בחודשים האחרונים של קרן ההשקעות הניו יורקית 'פלטיניום' בהנהלתו של איש העסקים החרדי מריו הוברפלד, מעוררת סערה בקרב רבים מכלי התקשורת הכלכלית בארצות הברית, זאת לאור העובדה שהקרן ניהלה ומחקה בסופו של דבר הון בסך של למעלה ממיליארד דולרים וכן בשל ההקשרים לפרשות השוחד בין עסקני הציבור החרדי לקציני משטרת ניו יורק שחלקם התרחשו בחסות הקרן.
בימים האחרונים נעצרו בכירים בקרן ונראה כי מדובר בהתמוטטות כלכלית שעלולה להזיק יוכל הנראה כבר כבר הזעיקה ופגעה בעולם התורה.
מדיווח בעיתון היוקרתי 'וול סטריט ז׳ורנל' עולה כי בין המשקיעים המרכזיים בקרן פלטיניום היה גם הנגיד המיליארדר שלמה רכניץ מלוס אנג׳לס שנחשב לאחד מגדולי תומכי עולם הישיבות בארץ ובתפוצות.
על פי הדיווח, הטייקון החרדי השקיע בקרן עשרות מליוני דולרים וכעת על רקע ההפסדים הוא קיצץ בתרומותיו. 
על פי הדיווח מקורביו סיפרו כי בעבר היה תורם לישיבת מיר בירושלים 5 מליון דולרים מידי שנה בשנה וכעת בשנה האחרונה קיצץ בינתיים את תרומתו למיליון דולר בלבד.
בנוסף הארגון התורני הידוע בארה"ב 'תורה ומסורה' השקיע מליון דולר בקרן וכעת איבד אותם. אחד מראשי הארגון שמנהל מאות בתי ספר יהודים בארה״ב היה שכן בבניין במנהטן עם מריו הוברפלד והשתכנע להשקיע את כסף המוסד בקרן לאחר שהאחרון תרם לקרן והמליץ להשקיע רק דרכה.
בנוסף מציין העיתון כי בין המשקיעים ניתן למנות את אנשי העסקים החרדים רובי שראן, ראלף הרצקה ועוד תורמים גדולים לעולם התורה והישיבות שאיבדו סכומים גדולים.
שראן עצמו אמר בראיון כי שמע את השם של הקרן אולם הוא אינו מכיר מקרוב את כלל השקעותיו וכי מדובר בהחלטות של מנהל הכספים של החברה שבבעלותו.

No comments:

Post a Comment