Search This Blog

Thursday, December 8, 2016

רב באולפנה חשוד באונס תלמידה בת 14: "היכה אותה כשלא נענתה לו"

דוד הריסון, רב לשעבר באולפנת בית שולמית, נעצר בחשד שאנס לפני כשש שנים את אחת מתלמידותיו, בעת שהייתה בת 14. הרב נעצר על ידי משטרת ירושלים, לאחר שהצעירה - היום בת 20 - הגיעה לפני כמה ימים לתחנת שפט והגישה תלונה נגד איש החינוך. 

הריסון (58), בעל הסמכה לרבנות, לימד באולפנת בית שולמית בין השנים 2010-2007 ומוכר כאיש חינוך שגם ניהל בעבר ישיבות תיכוניות. כמו כן, הוא נוהג לערוך חופות.

הרב החשוד הכחיש לחלוטין את המיוחס לו. "עצרו אותי עם תיאור העבירה - אונס. הלכתי זחוח לחקירה לא ביקשתי עורך דין כי הייתי בטוח שזו טעות מוחלטת. אין קצה קצהו של עבירה. לא נגעתי. מבקש לאפשר לי בדיקת פוליגרף ועימות עם הילדה. אני עסוק בקריירה בחיים בפעילות חינוכית עניפה. בית הספר שוקק חיים, לא היה לי אפילו חדר פרטי שם".

ל פי החשד, הריסון - תושב ירושלים כבן 60 - ביצע בנערה עבירות מין קשות בהן מעשי אינוס, בעת שהיה רב באולפנה שבה למדה. מיד לאחר הגשת התלונה על ידי הצעירה פתחה המשטרה בחקירה, ובמסגרתה נגבו עדויות מבני משפחתה ומגורמים באולפנה שבה למדה.

על פי נציג המשטרה המעשים נעשו גם בתוך כותלי בית הספר והחשוד אף הכה את הצעירה כשלא הייתה נענית לו. עוד נטען כי חקירת מעורבים נוספים בפרשה חיזקה את גרסת המתלוננת. נציג המשטרה הדגיש כי מעשי האונס התקיימו מספר פעמים.

במהלך הדיון תהה פרקליטו של החשוד אם הנערה הייתה בתולה בזמן האירוע. לדבריו, "ידוע לנו שנשים דתיות שמתחתנות בגיל כה צעיר מוצאות דרך לתרץ את איבוד בתוליהן. מגזר החרדי או הדתי הן ייחשבו כפסולות". עוד טען עו"ד שושן: "מדובר באירוע מלפני שש שנים. למשיב אין כל עבר פלילי. לא בתחום המין ובכלל. מדובר באדם שעושה פעילות מבורכת בתחום החינוך".

השופט דוד שאול גבאי ריכטר אמר כי מחומר החקירה עולה כי גם סיפורי המשפחה שלה לגבי ההתנהגות שלה
 באותה תקופה מחזק את גרסת המתלוננת. "ראית מספיק הסברים מדוע התלונה יצאה לאוויר העולם", אמר השופט.

הרב פוטר מהאולפנה כשנה לאחר המקרה, אך לפי עדויות אנשי האולפנה הפיטורים היו מסיבות אחרות ולדבריהם הם לא ידעו על החשדות נגד הרב. אתמול עצרו השוטרים את הרב, והיום הוא יובא בפני בית משפט השלום בירושלים לדיון שבו תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. 

עורך דינו של החשוד, יהודה שושן, שולל כל קשר למעשים המיוחסים לו: "מדובר בעלילת שווא מתוך מניע של בעלי אינטרסים".

No comments:

Post a Comment