Search This Blog

Sunday, December 18, 2016

רב האולפנה הואשם בעשרות מעשי אונס: "אספר לכולם שאת זונה"

הרב דוד הריסון נאשם בעשרות עבירות של מעשי סדום, אינוס, מעשים מגונים, תקיפה ואיומים, שהוא ביצע בעת ששימש רב באולפנה בירושלים. על פי כתב האישום שהוגש נגדו הבוקר (יום א') לבית המשפט המחוזי בירושלים, המעשים המיוחסים לו היו בתדירות של פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע.

הריסון (58), בעל הסמכה לרבנות, לימד באולפנה בשנים 2010-2007 והוא מוכר כאיש חינוך שגם ניהל בעבר ישיבות תיכוניות. כמו כן, הוא נוהג לערוך חופות. המתלוננת נגדו, כיום בת 20, הגיעה בתחילת דצמבר לתחנת המשטרה שפט בירושלים והגישה תלונה נגד הריסון.

על פי כתב האישום, בשנת 2009 כאשר שימש מורה מחליף, הכיר הריסון את התלמידה, שהייתה אז בת 14. הוא ביקש ממנה כמה פעמים לבצע עבורו מטלות כמו חלוקת דפים בכיתות, ובכל פעם הוא נגע בה ובחן את תגובותיה.

לאחר תקופה מסוימת הוא הורה לה לפגוש אותו ביחידות בחדר הרבנים, ושם תקף אותה לראשונה. מאז, מדי שבוע הוא הורה לה לפגוש אותו בחדר הרבנים או בחדר הפנימי במקלט של האולפנה. בשל הפחד של התלמידה מהריסון, היא נשמעה להוראותיו והגיעה לאותם מפגשים, ובהם ביצע בה הריסון עשרות מעשים מגונים, מעשי סדום ומעשי אינוס.

על פי כתב האישום, הריסון הסביר לתלמידה שזה כיף ונעים לה, שזה בסדר כי הוא רב, שזה הסוד שלהם ואסור לה לספר לאף אחד. הוא איים עליה שאם היא תספר על כך למישהו, הוא יפגע בה, יכאיב לה ויספר לכולם שהיא זונה. התלמידה שאלה את הריסון מה זו זונה. והוא השיב כי יסביר לה את כוונתו בפעם הבאה והורה לה לחזור לכיתתה.

במהלך אותה תקופה הייתה המתלוננת נתונה למסכת של אלימות ואיומים מצדו של הריסון: הוא נהג להכות אותה ולאיים עליה שאם לא תבצע את הוראותיו הוא יכה אותה שוב. בנוסף, הוא איים כי יספר להוריה ולאחרים שהיא זאת שיזמה את המעשים וביקשה ממנו לגעת בה בכל מיני מקומות, וכי יאמינו לו ולא לה מכיוון שהוא רב.

עוד איים הריסון על התלמידה שהוא יגרום לכך שיעיפו אותה מבית הספר, ושאף מוסד חינוכי לא יקבלה ללימודים. הנאשם הוסיף ואיים כי הוא ישלח אנשים אחרים לפגוע בתלמידה ולהרוג אותה. על פי כתב האישום, באחת הפעמים הוא דחף לפיה של המתלוננת גלולה של "היום שאחרי" ודחף מים לפיה כדי שתבלע אותה.

פרקליטות מחוז ירושלים, שהגישה את כתב האישום באמצעות עו"ד נורית לנגנטל שוורץ, ביקשה להאריך את מעצרו של הריסון עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

אחרי מעצרו בתחילת חודש דצמבר הכחיש הרב לחלוטין את המיוחס לו. "אין קצה קצהו של עבירה. לא נגעתי. בית הספר שוקק חיים, לא היה לי אפילו חדר פרטי שם. מבקש לאפשר לי בדיקת פוליגרף ועימות עם הילדה".

עורך דינו של החשוד, יהודה שושן, אמר אחרי מעצרו כי הוא שולל כל קשר למעשים המיוחסים לו: "מדובר בעלילת שווא מתוך מניע של בעלי אינטרסים".

No comments:

Post a Comment