Search This Blog

Sunday, May 1, 2011

J'lem prosecution closes bribery case against Rabbi Shear Yashuv Cohen
















The Jerusalem Prosecutor's Office has told Rabbi Shear Yashuv Cohen that it has decided to close the case that was opened against him in connection with a bribery scheme, following the rabbi's annoucement that he will no longer serve in public positions.

A few months ago it the prosecution found out that Cohen continues to serve as the chief rabbi of Haifa, even though he previously made the promise to resign from the post and avoid public service. He was indicted for his involvement in the "Rabbi Affair," in which false rabbi titles were given to security forces personnel. (Aviad Glickman)
-----------------------------------------------------------
פרקליטות מחוז ירושלים החליטה לסגור את התיק שנפתח נגד הרב הראשי של חיפה, הרב שאר ישוב כהן, לאחר שזה הודיע לפרקליטות כי יחדל מלשמש בתפקיד ציבורי.

היום (א) העבירה הפרקליטות את ההודעה על החלטתה לבא כוחו של הרב כהן.

לפני מספר חודשים זומן הרב לשימוע לאחר שהוחלט להעמידו לדין בגין עבירות של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד, כפרשת לוואי ל"תיק תוארי הרבנות", שמתנהל בבית משפט המחוזי בירושלים.

הפרשה המדוברת היא פרשת מרמה, שבמסגרתה אנשי כוחות הביטחון והמשטרה קיבלו תארי רבנות אחרי שעות לימוד מועטות ב"מכללות" במשך שנתיים, כשבפועל נכתב שלמדו חמש שנים בישיבה גבוהה.

אותם תארים הועברו לגופי ביטחון שונים.

הגופים הללו הסתמכו על המסמכים והעניקו הטבות שכר לתלמידים בגובה כולל של מאות מיליוני שקלים שנתקבלו במרמה מהמדינה.

הרב שאר ישוב כהן נחשד בפרשת משנה לתיק המרכזי, שנוגעת להתנהלות במכללת אריאל בראשה הוא עמד.

הרב נחקר בחשד לעבירה של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד, ולאחר שהתיק עבר לפרקליטות הוא זומן לשימוע כדי לשקול הגשת כתב אישום נגדו.

לאחר שהתברר שהרב ממשיך לשמש בפועל בתפקידים ציבוריים וכרב הראשי של חיפה, למרות התחייבותו שלא לעשות כן, הוא זומן לשימוע נוסף.

לקראת השימוע העביר הרב הודעה בה נאמר בין היתר: "אבקש להבהיר כי איני מכהן או ממלא בכל תפקיד ציבורי, בשכר או שלא בשכר, לרבות חתימה על תעודות כשרות ונישואין והודעה על כך נמסרה לרבנות הראשית, לעיריית חיפה, למועצה הדתית חיפה ולמשרד לענייני דתות".

כמו כן ציין הרב כי ידוע לו כי במידה ויפעל שלא על פי הודעה זו, עשויים להיפתח נגדו הליכים משפטיים. בעקבות ההצהרה הזו, הוחלט כאמור בפרקליטות לסגור את התיק נגדו

No comments:

Post a Comment