Search This Blog

Thursday, January 5, 2017

החב"דניקית החדשה? בתו של טראמפ הצטרפה לקהילה

הבית (כנסת) של יעל: בִּתו של נשיא ארצות הברית הנכנס, דולנד טראמפ, רכשה בית בבירה לרגל כניסתו של אביה לבית הלבן. ומה הדבר הראשון שמחפש זוג דתי בשכונת מגוריו? בית כנסת, כמובן. על פי פרסומים בעיתונות האמריקאית, מצטרף הזוג הדתי הראשון של ארה"ב לקהילת חב"ד בוושינגטון.

לצד "ציד בתים" רציני בוושינגטון די-סי, ערכו איוונקה (יעל, בשבילכם) וג'רארד טראמפ-קושניר "שול שופינג" מעמיק לא פחות, שזכה לסיקור רציני מצד התקשורת האמריקנית. לבסוף נבחר בית הכנסת של חסידי חב"ד בראשות הרב לוי שם-טוב, "דה שול" (TheSHUL), כמו שהוא מכונה, המרוחק שבע דקות בלבד מביתם החדש של הזוג הנשיאותי. אגב, אם תהיתם - אחוזה עירונית בסגנון קלאסי משנות ה 20 של המאה הקודמת, שנקנה בסכום המוערך בכ-5.5 מיליון דולר.

ה-JTA דיווח כי הבחירה בבית הכנסת של חב"ד באה על רקע רצונם של בני הזוג באווירה ביתית. בבית הכנסת האורתודוכסי בבירה מתפללים פעילים רבים מהמפלגה הדמוקרטית, למשל אהרון קיאק, מי שפעל נמרצות לבחירתה של הילרי קלינטון, ונראה כי בני הזוג העדיפו לבחור להתפלל באווירה אוהדת יותר.

מה שטוב לג'ו ליברמן, טוב לטראמפ


ב"דה שול" ימצאו טראמפ-קושניר אווירה קהילתית בהיותו בית כנסת קטן יחסית, שבו חברים בין 40-60 משפחות בלבד, אך 
גם בזכות נבחרת המתפללים שלו שעומדת בזכות עצמה. אחד מחברי הקהילה הוא הסנטור לשעבר ג'ו ליברמן, ועוד מצטרפים למניין: שר האוצר הנוכחי ג'ק לו וכן שגרירים יהודים ולא מעט בכירים ישראלים.

ב"פורוורד" דווח כי תגובתו של הרב שם טוב למצטרפים החדשים לקהילה, נותרת מעורפלת: "לא הגבתי ולא אוכל להגיב בכל הנוגע למי שמתעתד להצטרף אל הקהילה שלנו". אמר. "זוהי המדיניות שלנו".

איוונקה טראמפ נחשבת לאחת הנשים החזקות בעסקיו והייתה מעורבת אף בקמפיין הבחירות של טראמפ האב, כך שהמעבר לוושינגטון היה צפוי. היא התגיירה לאחר שהכירה את קושניר, איש עסקים יהודי שלו נישאה. את הגיור ערך הרב יחזקאל לוקשטיין ממנהטן, וטראמפ השתייכה עד כה לקהילתו, והעידה על עצמה שהיא חיה כיהודיה אורתודוכסית השומרת שבת וכשרות.

מאז נצפו בני הזוג צועדים לבית הכנסת בחגים, בין היתר בסוכות האחרון כשקושניר אחז בידיו את נרתיק הלולב וטארמפ בחרה בשמלה צנועה וחסודה, וכובע בסגנון קייט מידלטון. בשבוע שעבר העלו תמונות של בני המשפחה מדליקים את נרות החנוכה.

כמה ימים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, הגיעה טראמפ לציון קברו של הרבי מלובביץ', "אוהל חב"ד לובביץ'", כשהיא מלווה במשפחתה: בעלה, ג'ראד קושנר, וכן ביועץ הישראלי של אביה לבחירות. הביקור הפרטי תועד בסרטון שצילם אחד המתפללים.

No comments:

Post a Comment