Search This Blog

Monday, January 9, 2017

האף-בי-איי פתח מחדש את חקירת רצח הנספח הצבאי בוושינגטון ג'ו אלון

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) פתחה מחדש את תיק הרצח של הנספח הצבאי בוושינגטון אלוף-משנה יוסף אלון, שנורה למוות לפני 44 שנה במרילנד – כך דיווח אתמול (ראשון) ניו יורק טיימס.  לפי אדם גולדמן, כתב העיתון, חקירת הרצח שמעלם לא פוענח חודשה בעקבות מכתב שקיבל מהטרוריסט הבינלאומי שכונה "התן", שבו סיפר כי יש לו מידע על רצח הקצין שנחשב לאחד ממייסדי חיל האוויר.
ב-2007 דווח כי סוכנות הביון המרכזית (CIA) סבורה כי פלסטינים מארגון "ספטמבר השחור" אחראים להתנקשות באלון. גולדמן סיפר כי החליט לשלוח מכתב ל"קרלוס התן", הכינוי שהודבק לאיליץ' רמירס סאנצ'ס, שהיה אחראי לשורת מתקפות טרור בשנות ה-70 וה-80. הוא הוסגר ל ידי סודאן לצרפת ב-1994 ושלוש שנים לאחר מכן הורשע באחריות לפיגוע בבית קפה בפריז, שבו נהרגו שני בני אדם, ונשלח למאסר 
עולם. במהלך שהותו בכלא הוא התאסלם.

ב-2008, סיפר גולדמן, השיב "קרלוס התן" על מכתבו וסיפר כי יש בידיו מידע על הרצח שאותו הוא יוכל למסור בשל הזמן הרב שחלף מאז. "הקשר עם המתנדבים שביצעו את המבצע אבד לפני זמן רב", כתב. עם זאת, לאחר שדרש כסף תמורת המידע החדש, כתב הניו יורק טיימס ויתר על העסקה.
למרות זאת, ההתקשרות בין השניים נודעה ליוג'ין קייסי, סוכן של ה-FBI בפריז, והוא חקר את "קרלוס התן" בכלא שלוש פעמים במשך שנה וחצי. הוא סיפר בריאיון למגזין ביטחוני כי הטרוריסט הוונצואלי סיפר לו את כל המידע שהיה בידיו על רצח הנספח. לפי הדיווח, "קרלוס התן" סיפר כי כמה אמריקנים שהתגוררו בפריז ביקרו בשנות ה-70 בחנות ספרים שהייתה בבעלות של פלסטיני. השלושה, יוצאי מלחמת וייטנאם, רצו לסייע למאבק הפלסטיני והוא קישר אותם לכמאל חיר ביק, פעיל סורי ב"ספטמבר השחור".
השלושה פגשו בו בבית קפה בפריז אחרי 1970 ושאלו אותו כיצד יוכלו לסייע בסוגיה הפלסטינית. ביק אמר להם להתנקש באל"מ אלון, וכשזה אכן קרה, אמר "קרלוס התן", הפעיל הסורי אמר כי הוא לא האמין שהם אכן יבצעו את הפעולה. "כשאלון נהרג, כולנו תהינו מי עשה את זה", אמר רמירס. "שמחנו מאוד, כמובן".

No comments:

Post a Comment