Search This Blog

Thursday, January 26, 2017

הסדר טיעון מפתיע בפרשת ההתעללות בחיידר

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הסדר הטיעון שהושג בין חמשת הנאשמים בפרשת ההתעללות בילדי תלמוד תורה חסידי בתל אביב לבין הפרקליטות.
מלבד הנאשם המרכזי מרדכי רוזנפלד שטרם הורשע ואין עסקת טיעון בעניינו הושג ההסדר עם יתר חמשת הנאשמים שהורשעו בבית המשפט.
על פי ההסדר, יגזרו עונשי מאסר על החמישה, שירוצו בעבודות שירות או במאסר על תנאי. העונש החמור ביותר בתיק הוא מאסר בפועל שיומר בשישה חודשי עבודות שירות. הנאשמים יחויבו גם בתשלום פיצויים בסך של עד 10 אלף ש"ח לנפגעים הקטינים.
כזכור בחודש אוגוסט בשנה שעברה הוגש כתב אישום נגד שישה מלמדים מהחיידר החסידי, ובכתב האישום נטען כי המורים תקפו והכו 22 תלמידים בגילאי 3 עד 10. עוד תואר בכתב האישום, כי התלמידים כינו את התלמוד תורה "ברגן בלזן".
כאמור, חמישה מהמלמדים הגיעו להסדר טיעון והורשעו בבית המשפט בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, באמצעות, סטירות, צביטות ומכות על האצבע באמצעות סרגל.
לנאשם המרכזי, בפרשה אברהם מרדכי רוזנפלד בן 49, מיוחסים מעשים קשים ומקרים חמורים של תקיפה. נטען שהוא נהג להכניס תלמידים לחדר בתלמוד תורה, לתקוף אותם קשות, ולאחר מכן נתן להם ממתקים ושיחררם לדרכם. רוזנפלד כך נטען, היכה את התלמידים באמצעות מקלות עץ שהורה להם לאסוף בחצר בית הספר. הוא קשר את תלמידיו לכיסאות או לשולחן באמצעות חבלים או אזיקונים, וכן העמידם בכיתה בידיים ורגליים קשורות. כמו כן הכניס לפיהם כפית עמוסה פלפל שחור חריף, או סבון רחצה, ואסר עליהם לשטוף את פיהם לזמן מה.
לרוזנפלד מיוחסים מעשים נוספים של תקיפה אכזרית. כאמור בעניינו של רוזנפלד לא הושג הסדר טיעון.

No comments:

Post a Comment