Search This Blog

Tuesday, January 24, 2017

זו הטרדה מינית?

שת העסקים פנינה רוזנבלום מתייחסת בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות" לתופעת ההטרדות בתקופה האחרונה, מגנה אותה ומבקשת להציב גבולות.

"הייתי בחורה יפה ונשארתי אישה יפה, ואם הייתי צריכה להכניס לכלא אנשים על הטרדה מינית, הייתי מכניסה הרבה מאוד", אומרת פנינה רוזנבלום. "אבל כל תופעת ההטרדה המינית הפכה בשנים האחרונות למשהו מאוד אחר. פעם, כשמישהו היה אומר לך מחמאה או מנסה להתחיל איתך, אף אחד לא חשב על זה כהטרדה מינית".

"לא אמרתי, אבל צריך למצוא את הגבול גם כאן. חבל לאבד את זה שיגידו לנשים 'את יפה, את חמודה'. כמובן שאם גבר מתנהג בגסות רוח ומנסה להתחיל איתך ואת מנסה להגיד לו שאת לא רוצה והוא ממשיך בגסות או בכוח, זה לא מקובל עליי בשום פנים ואופן. גברים צריכים לדעת לכבד אישה".

"אישה לא צריכה להתלונן אם זה רק עניין של נתנו לה מחמאה או שעשו לה איזו לטיפה קטנה. זה צריך להיות משהו הרבה יותר עמוק וארוך. הפעלת כוח. יותר הטרדה שהיא באמת הטרדה".

"מכעיס אותי שנשים כאלה צצות אחרי עשר שנים ומתלוננות. זה מגוחך. אם אישה מוטרדת מינית, שתעשה את זה באותו רגע ובאותה דקה, ולא תחכה עשר שנים כדי להגיד, 'אה, הוא הטריד אותי'".

אבל במקרים רבים מדובר בטראומה שלוקח שנים להתגבר עליה, נשאלה רוזנבלום והשיבה: "לא אחרי עשר שנים. זה לא נכון ולא הוגן. צריך שיהיה חוק התיישנות. צריך למצוא את שביל הזהב. לא צריך עשר שנים כדי 

להתחיל להיזכר מה הוא עשה לי. מה עשית עשר שנים?"

"הנשים היום לא פרייריות וזה טוב. הן לא פוחדות, והן יותר עצמאיות. הן מרגישות כוח להביע כל דבר. אני בעד זה, אבל לא בעד להתעורר אחרי עשר שנים".

No comments:

Post a Comment