Search This Blog

Friday, June 3, 2011

Videos Gerrer Hasidim Try To Burn Family Alive

An attack by Ger hasidim in Israel against a family from a different ultra-Orthodox group is caught on camera, and it shows that hasidic violence is not confined to New Square or Skvere hasidim.






פוגרום בלב ירושלים: "נטורי קרתא" נגד חסידי גור

בחצר האחורית של הקהילה החרדית בירושלים פרץ סכסוך נוקב בין חסידי גור ל"נטורי קרתא" בשאלה מי זכאי להתגורר בקומפלקס הדירות הישן של בתי ורשה בלב העיר. הסכסוך גלש לפוגרום של ממש שכמעט גבה קורבנות בנפש. המשטרה מדירה את רגליה מהשכונה והדיירים עכשיו חוששים לחייהם

לפני כמה שבועות נראה שהקווים במלחמה בין "נטורי קרתא" לחסידי גור בשכונת בתי ורשה במאה שערים שבירושלים נחצו. חסידי גור נכנסו לביתה של משפחת הירשמן, תקפו את בני המשפחה והציתו את הבית על יושביו. איש לא נפגע אך מדובר היה בתקיפה שעליה תושבי השכונה לא ישבו בשקט ופעולת הנקם יצאה לדרך כבר באותו הלילה. כל זאת סביב מאבק על נדל"ן בשכונה.

"נכנס, אברך חרדי, חסיד גור, עם כל הלבוש, תופס אותי בצוואר מטיח אותי על הקיר, הבן שלי תפסו אותו בשתי הפאות כמו נאצי ותוך כדי נכנסים עוד ועוד ועוד. התחלתי לצרוח 'הצילו מחבלים בבית שלי'", סיפרה מרים הירשמן, אם המשפחה והוסיפה ששפכו נפט עליה ועל התינוקת בת החצי שנה והציתו את הבית.

הכל התחיל לפני 130 שנים כשרב פולני נדיב הורה להשכיר את הדירות בשכונה החדשה מחוץ לחומות לאברכים עניים אך התנה את משך השכירות בחמש שנים ובשוכרים ממוצא פולני בלבד. בעקבות מצוקת הנדל"ן ברחוב החרדי גילו אנשי גור את בתי ורשה, בהם מתגוררים אנשי "נטורי קרתא" עשרות שנים, ונזכרו שגם שורשיהם בפולין. אחרי מאבק משפטי הם הפכו להיות בעלי הבית החדשים ואנשי "נטורי קרתא" - זרם שלא מכיר במדינת ישראל - לא מוותרים. פנייה לבתי המשפט אינה אפשרות עבור אנשי "נטורי קרתא" אך לבינתיים החליטו הצדדים על הפסקת אש עד לבוררות שבוטלה ברגע האחרון.

מהמשטרה נמסר כי נגד הפולש הבלתי חוקי שהצית את הסכסוך נפתחו הליכים, והמשטרה ממתינה להחלטת השופט בעניין.

"כל התלונות ההדדיות בגין נזק לרכוש והצתה נחקרות עד תום. בחלק מהתיקים הומלץ על העמדה לדין. כמו כן, כוחות המשטרה שמסיירים בשכונה עצרו מפירי סדר שנחקרו והורחקו בצו בית המשפט. יצוין כי גם הכוחות הותקפו מספר פעמים על ידי הפעילים ומספר שוטרים אף נפצעו ונלקחו לטיפול בהם מפקד התחנה, שספג אבן בראשו ואושפז", אמרו במשטרה.

No comments:

Post a Comment