Search This Blog

Sunday, June 12, 2011

דודי זילברשלג נגד 'בחדרי חרדים': תובע 750 אלף שקלים - "עשו לי סיכול ממוקד"













אחרי פרשת 'נערת הפיתוי', תובע זילברשלג את 'בחדרי חרדים' בעקבות כתבה שפורסמה בינואר ושלל תגובות מכפישות לכאורה בפורום האתר

איש התקשורת החרדי דודי זילברשלג הגיש בסוף השבוע תביעת לשון הרע בסך 750 אלף שקלים נגד האתר 'בחדרי חרדים'. התביעה הוגשה בעקבות כתבה שפורסמה על זילברשלג בחודש ינואר האחרון, ובעקבות שלל תגובות בפורום של 'בחדרי חרדים'.

כתב התביעה הוגש על ידי עורכי הדין דרור ארד-אילון ומורן ביקל ממשרד 'ארד-אילון ונחמני', נגד חברת גלובל נטוורקס טכנולוגיות אינטרנט המפעילה את 'בחדרי חרדים'; מנכ"ל החברה ובעליה גיא כהן; העורך הראשי שמעון יאיר בריטקופף; ראש דסק החדשות דוד רוטנברג; ומנהל האתר דב פוברסקי.

מהקמת עיתונים ועד 'פרשת נערת הפיתוי'

זילברשלג היה ממקימי השבועון החרדי 'ערב שבת' והיה עורכו, ובהמשך ממקימי 'במשפחה' והמו"ל שלו. הוא גם הקים את משרד הפרסום 'קשרים' שלפני 5 שנים התמזג עם 'טריו' של אדלר חומסקי & ורשבסקי, והיה יועץ אסטרטגי לבנימין נתניהו ב-1996 ושל אהוד ברק ב-1999.

לזילברשלג גם פעיל חברתי: הוא היה חבר מועצת בית"ר עלית, הקים את הארגונים 'מאיר פנים' ו'כח לתת' העוסקים בעזרה לנזקקים וב-2008 מונה ליו"ר בית החולים ביקור חולים בירושלים לאחר שתיווך בעסקה בה רכש ארקדי גאידמק את בית החולים. בעקבות דרישת רשם העמותות, פרש זילברשלג מתפקידו באוקטובר 2010 לאחר שעלו חשדות לאי-סדרים בפעילותו.‏ הוא הכחיש טענות אלו.

בסוף 2010 התלונן זילברשלג במשטרה על ניסיון סחיטה נגדו באמצעות נערת פיתוי וצילומו עמה. זילברשלג אף ביצע צעד שלא נהוג כלל בציבור החרדי, והודה במהלך ראיונות לתקשורת כי כמעט והתפתה.

"המטרה: הטלת דופי בהתנהלותו של התובע"

בכתב התביעה נטען כי מדובר ב"פרשה חמורה וחסרת תקדים בהיקפה, ובמסגרתה נתנו הנתבעים יד להכפשה מגמתית ושיטתית כנד התובע". פרקליטיו של זילברשלג מתייחסים לכתבה שפורסמה ב-17 בינואר 2011 תחת הכותרת "כספים, איומים וסחיטות ? פרשת זילברשלג: הגרסאות" שהופיעה ללא שמות כותבים, אלא עם הקרדיט "צוות כתבי בחדרי חרדים".

הכתבה מאשימה את זילברשלג בשחיתות ובהתנהלות שערורייתית לכאורה, במקביל לאירוע שליחת נערת הפיתוי אליו, שזכה לפרסום רב בתקשורת הישראלית. זילברשלג טוען כי "למעשה הפכו הנתבעים את האתר ואת הפורומים הפועלים בו לבימה לשמצה והלבנת פנים ובכך נהגו של כדין ושלא כהלכה".

עם פרסום הכתבה פנה פרקליטו של זילברשלג לאתר ודרש הורדת הכתבה בטענה כי מדובר בפרסום לשון הרע, אולם לא נענה. בתביעה נכתב כי האתר לא פנה לזילברשלג לקבלת תגובה מסודרת לכתבה, הגם שמופיע בה ראיון מצולם איתו בו לא התבקש כמעט להתייחס לטענות המועלות נגדו.

"הדיבה החמורה שהפיצו הנתבעים הטילה בתובע דופי חמור בכל קשור להתנהלותו הציבורית וליושרתו, ואף הציגה אותו כמי שעבר עבירות פליליות, מוסריות והלכתיות חמורות", נטען בתביעה, "מדובר בלשון הרע חמורה שפורסמה קבל עד ועדה בפני ציבור המקורבים לתובע, קהל מוקיריו ומכריו ובפני הציבור הרחב והיה בה כדי לבזותו ואף לפגוע בפרנסתו".

עו"ד דרור ארד-אילון אמר לאייס כי בכתבה ובתגובות נגד זילברשלג, "הותר דמו, האתר נתן במה חופשית לכל אדם, ולכן הוא שייקח על זה אחריות. אין פרסום ללא אחריות, אין פרסום ללא מפרסם, שזה יכול להיות העורך, המוציא לאור ועוד. אנונימיות אינה מקנה פטור מאחריות לבעלי האתר".

"מנוהלים על ידי רשימות חיסול"

זילברשלג אמר היום לאייס כי "היה נגדי מסע של סיכול ממוקד והשיא היה לגמד את ניסיון הסחיטה נגדי על ידי ניסיונות נועלים לטעון נגדי טענות כאלה ואחרות. אני רוצה להיות פה להרבה אנשים שמרגישים מאוימים על יד האתר הזה, משום שהוא מנוהל לדעתי על ידי רשימות חיסול. זו לא תקשורת מאוזנת ששולטת בתוכן. יש יותר משמועות שלא מדובר פה באינטרסים כשרים, אלא בכאלה זרים".

לטענתו של זילברשלג, "בתור יועץ תקשורת בעברי, לא הייתי מייעץ לאנשים להיכנס למלחמות נגד גופי מדיה - זה לא טוב. אבל חוץ מלשלוח אליי מתנקשים, ב'חדרי חרדים' כבר מיצו את הכל. חשבתי שזו תהיה הזדמנות טובה להראות שלא כל דבר אפשר לכתוב".

מנכ"ל 'גלובל נטוורקס' גיא כהן, אמר לאייס: "כשנקבל את התביעה, נתייחס".

4 comments:

  1. זילברשלג לא הגיש תביעת דיבה נגד העיתון "ישראל היום" ומוטי גילת, על סדרת הפרסומים בעניין "ביקור חולים"

    הוא כנראה יודע למה

    ReplyDelete
  2. העיקר שאשתו סלחה לו בלב שלם...
    מה שבטוח שהבן אדם הזוי בטירוף. מעולם לא ראיתי עז פנים שכזה שבמקום לטמון את הראש בחול אחרי הבושות שהוא עשה לו ולמשפחתו הוא יוצא ב״מחזמר״ בתיאטרון ובתביעות בבית משפט נגד האנשים שמדברים עליו.
    ועוד הוא חושב שהוא ראוי לייצג את הציבור שלי... גועל נפש.
    אלפי תודות לאתר בחדרי חרדים על הסיקור היעיל והאובייקטיבי בפרשה. (בכיף...)

    ReplyDelete
  3. דודי זילברשלג , אתה מספר אחת !!!

    גם עשית ****** עם ******
    לא רק זאת אף זאת, אתה הולך לקבל על זה בקרוב 750 אלך שקל טבין ותקילין !!!!
    אתה בעל כשרון ענק !!! אני מסיר בפניך את הכיפה שלי !!!

    ReplyDelete
  4. זילברשלג אולי כדאי שתמתין אם התביעה כי אנחנו שומעים פרשיה חדשה והפעם נשואה ברמת שלמה!!!

    ReplyDelete