Search This Blog

Sunday, June 12, 2011

כך נתפס המצית • החשדות, הסיפור המפוקפק, סרטון האבטחה וההודאה

ה'מצית הסדרתי' במעצרו















לאחר שבועות של מתח וחרדה - נלכד המצית שזרע פחד ברחובות העיר בני ברק • 'בחדרי חרדים' מגולל את הפרשייה שלב אחר שלב • החשדות: "הוא הסתובב בכל הגזרות, ותיעד את השריפות" • הלכידה: "הוא סיפר שהמצית איים עליו עם סכין ונמלט מהמקום" • האישיות: "הוא בטיפול מתמשך"

לאחר שבועות ארוכים של מתח וחרדה, במהלכם הוצתו 17 שריפות בעיר בני ברק, נעצר אמש (מוצ"ש) נער כבן 14 החשוד בסידרת ההצתות.

המעצר שפורסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', התאפשר לאחר שהנער יצא מבין הלהבות, וסיפר לנוכחים כי ראה את המצית נמלט מהבנין. עדותו המפוקפקת עוררה את חשדם של מספר אנשים, שמיהרו להוביל אותו לתחנת המשטרה.

השריפות לא גרמו בחסדי שמיים לנפגעים בנפש, ומלבד קשישה אחת ששאפה עשן, לא נרשמו פגיעות נוספות בבריאות התושבים. צוותי כיבוי אש של העיר בני ברק, השתלטו במהירות על השריפות, מה שגרם לצמצום הנזקים ברכוש.

הנער החשוד במעשה, מ.פ., בן 14, בעל עבר טיפולי, הסתובב בשבועות האחרונים ברחובות בני ברק, ותיעד את השריפות שהצית.

אתר 'בחדרי חרדים' שוחח עם כל הגורמים שהיו מעורבים בלכידת הנער, המתארים את השתלשלות העניינים שלב אחר שלב.

הנער סיפר: 'הוא איים עלי עם סכין'

מי שהביא ללכידת הנער הוא עוזי ברק, ראש 'יחידת ברק' בתחנת הכיבוי בבני ברק, שביצע מעקבים רבים בנסיון לתפוס את המצית שהפך לאימת העיר. אמש, הגיע המצוד לסיומו, הנער נעצר, הודה במעשים ואף שיחזר את חלקם. הבוקר (א') הוא הובא להארכת מעצר.

תושב העיר שהיה עד למהלך המעצר "עשיתי הליכה עם אשתי ברחוב רבי עקיבא פינת יונה הנביא, סמוך לחנות משחקים. לפתע שמעתי צעקות 'אש אש'. דיווחתי מיידית לכוחות כיבוי האש, ואלו הגיעו תוך זמן קצר והחלו בפעולות הכיבוי. דקות לאחר מכן, יצא מתוך הלהבות, נער כבן 14, שסיפר שראה את המצית. הוא סיפר סיפור תמוה מאד: 'ראיתי את המצית, ונפלו לו מסמכים אישיים מהכיס. הרמתי אותם, והוא איים עלי עם סכין שלא אספר שהוא היה פה'. המתגודדים ששמעו את הסיפור הכריחו את הנער לגשת לתחנת המשטרה ולתת עדות על שהתרחש. כבר בדרך ראינו שהסיפור שלו לא מדוייק".

צלם 'בחדרי חרדים', עוזי ברק, שהיה מעורב בתפיסת הנער מספר ל'בחדרי חרדים' על מה שהתרחש מאחורי הקלעים: "ראיתי את הנער במספר שריפות ברחבי העיר. כל פעם הוא צילם את השריפות, ואפילו הציע לי לקנות את התמונות. היה לי חשד שהוא קשור להצתת השריפות, אך לא היה לי על מה לבסס את הערכתי.

"כשהגעתי אתמול (מוצ"ש) למוקד השריפה, ראיתי את הנער יושב בניידת המשטרה. אמרו לי שהוא ראה את המצית, והוא בדרכו לתחנת המשטרה בכדי לתת עדות.

"אחד מהמתגודדים סיפר לי שהנער היה במקום דקות לאחר שהאש הוצתה, והוא סיפר לכולם שהמצית איים עליו עם סכין. הבנתי שיש כאן משהו מוזר, ועדכנתי את מפקד תחנת הכיבוי - טפסר שמעון בן נר, שהנער שמעיד בתחנת המשטרה חשוד בהצתת השריפות. בן נר עדכן את מפקד המשטרה, שהורה לחוקרים לשנות את כיוון החקירה, ולחקור את הנער על הצתת השריפות.

המשטרה שמה את ידה על וידאו המוכיח שהנער היה במקום לבדו, ואף אחד לא איים עליו, מה שהוביל למסקנא שהנער משקר. לאחר דקות ארוכות, התפרץ הנער בבכי והודה במיוחס לו.

מפקד המשטרה: 'מעצרו הוארך בחמישה ימים'

רב פקד משה כץ, ממשטרת מחוז תל אביב, סיפר לאתר 'בחדרי חרדים': "הנער הינו יליד 1997 תושב העיר. הוא חשוד בהצתת שריפות רבות תוך כדי סיכון חיי אדם. בחלק ממקרי ההצתות נגרמו נזקים של תריסים, פיח, חפצים, ופריטים נוספים. ב"ה לא היו נפגעים בנפש, מלבד אשה קשישה ששאפה עשן ונפצעה קל.

"הנער הובא לפני שופט נוער בבית המשפט בשלום בתל אביב, זאת לאחר שהיה עצור כל הלילה ונחקר בפני חוקר נוער. השופט האריך את מעצרו בחמישה ימים, שבמהלכם נוכל לחקור את הנער. הנער הודה בחלק מההצתות, ובין השאר נשלח לבדיקה פסיכיאטרית".

מפקד תחת כיבוי בני ברק טפסר שמעון בן נר אומר ל'בחדרי חרדים': "מבחינתינו זו הקלה משמעותית. כל שריפה הייתה סיכון גדול לנפגעים בנפש, הוא נהג להצית מחסנים סמוך לבלוני גז, עם סיכון ממשי לעשרות תושבים מבוגרים ומאות וילדים.

"בשריפות היו מקרים של אנשים שנפגעו פיזית ונפשית. בשריפה ברחוב רמב"ם בעיר קשישה בת 80 שאפה עשן ונפצעה באורח קל. בשריפה אחרת בעיר, נערה הסתגרה בביתה מפחד. ברור כי כעת יש הקלה אצל התושבים שיודעים שהמצית נעצר.

"כוחות הכיבוי הגיעו לכל אירוע במהירות, אם באירוע אחד היינו מגיעים באיחור קל התוצאות היו קשות ומרות. אנחנו בכיבוי האש הערכנו שהמצית הוא מישהו מקומי, מישהו שיכול להיטמע בין הסקרנים. ההצתה שהייתה בליל שבת ברחוב זוננפלד בעיר, הייתה הטעייה לזהות המצית. בשריפה פונו מספר בניינים בהם שהו עשרות משפחות עם ילדים.
-----------------------------------------------------------------
A fire broke out at a Bnei Brak restaurant about an hour after Shabbat ended.

Police and firefighters were quick to respond and put out the blaze.
No injuries were reported.

Police ruled the fire an arson.

This was the 17th arson attack in recent weeks in the city of Bnei Brak.

Police arrested a 14 year old believed to be the one setting the arson fires in the city.

The boy was caught right after setting the latest blaze.

The boy lives on Sokolov Street.

The boy remains in jail pending trial.

Meanwhile in Jerusalem a man was arrested last week for several arson attacks in the Meah Shearim neighborhood.

The arson attacks stopped since police arrested the man.

No comments:

Post a Comment