Search This Blog

Sunday, July 29, 2012

Rabbi Eliyahu Abrz'l: Husband can sleep WITH Other woman


פסק הלכה: גבר רשאי לקחת פילגש אם אשתו לא יכולה ללדת

אב בית הדין הרבני בירושלים, הרב אליהו אברז'ל, קובע בספרו החדש "דברות אליהו": "אישה שאינה יכולה או מסרבת להביא ילדים מונעת מהגבר להמשיך את זרעו. הפילגש יכולה לגור עם בני הזוג"

אב בית הדין הרבני בירושלים, הרב אליהו אברז'ל, שוב מעורר מחלוקת. בפסק הלכה המופיע בספרו החדש והשביעי בסדרת "דברות אליהו" הוא קובע כי בעל רשאי לקחת פילגש במידה ואשתו אינה רוצה או יכולה ללדת ומסרבת לתת לו גט. "הקמת משפחה זו מצווה חשובה", אומר הרב, "אשה שמסרבת או שאינה יכולה להביא ילדים לעולם, ולא מוכנה לתת גט לבעלה, מעכבת אותו מלבנות משפחה ולהמשיכו את זרעו. במקרה שכזה הבעל רשאי לקחת לו פילגש ואין עם זה שום בעיה הלכתית. פסק ההלכה יסייע לאותם בעלים לקיים את מצוות המשכת זרעם גם במחיר של לקיחת פילגש על בסיס קבוע. אותה פילגש יכולה גם לגור יחד עם בני הזוג", ציין הרב.

לטענתו, הוא אף אישר לראש ישיבה גדולה בירושלים, שאשתו לא יכולה היתה להביא ילדים, לקחת פילגש כדי שיקים משפחה. "המקרה של אותו ראש ישיבה מעיד שאפשר להתגבר על מכשול שכזה ולאפשר לבעל להמשיך בחייו ולהביא ילדים לעולם עם אשה אחרת", הוא הדגיש.

- הרב אברז'ל, בן 64, שמשמש גם כרבה של שכונת הבקעה בירושלים וראש ישיבת 'צוף דבש', הוא מפוסקי ההלכה החשובים בארץ. הוא פרסם עשרות ספרים ובהם אלפי פסקי הלכה והיה מועמד פעמיים למשרת הראשון לציון (הרב הספרדי הראשי). בעבר עוררו פסקי ההלכה שלו מחלוקות וסערות ציבוריות. כך למשל, קבע שחל איסור על אשה ללבוש שמלה אדומה, שאסור להקשיב לזמר הומוסקסואל, שבן שרצח את הוריו יכול לרשת את רכושם, שאדם שמעשן סיגריות אינו יכול להעיד בבית משפט ושלגבר אסור לשהות ליד מיטת אשתו בעת הלידה.

No comments:

Post a Comment