Search This Blog

Monday, October 25, 2010

הבנות של ברונפמן וכת המיליונים


האבא הוא מילארדר יהודי, שאחראי לעשרות פרויקטים בישראל ובעל פעילות ענפה בקונגרס הציוני העולמי, אך בנותיו מעדיפות פעילות מסוג אחר. בנותיו של אדגר ברונפמן, שרה וקלייר, מעורבות לפי דיווחים שונים בכת מסוכנת בשם "נקסיום". ראש הכת כבר הודה ש"גרם למותם של אנשים", ומספר חברות בכת אף נעלמו מבלי להשאיר עקבות


מהומה במשפחת ברונפמן: בנותיו המיליארדר היהודי אדגר ברונפמן, שרה וקלייר, היו חברות בכת שלפי החשד גרמה למותן של אנשים. בסוף השבוע האחרון הועלתה ליו-טיוב קלטת בה מודה ראש הכת כי "גרם למות אנשים בגלל האמונה שלהם".

לפי דיווחים, בנותיו של ברונפמן היו מעורבות בארגון סודי בשם "נקסיום" והזרימו אליו סכומי עתק מקרנות הנאמנות המשפחתיות שלהן בשש השנים האחרונות, כדי לממן את הארגון ואת תוכניות השקעה כביכול של מנהיגו. הן עשו זאת על ידי שליחת מכתב סחיטה פיקטיבי לעצמן. בפועל, הכסף ששילמה המשפחה ל"סוחטים" הועבר ישירות לכת. עיתון אמריקני טוען כי מדובר בלא פחות מ-150 מיליון דולרים.


- פרסומת -בקלטת הווידאו, מודה ראש הכת, קית רנייר בן ה-50, במעשי ההרג. התמונות מנציחות שיחה שלו עם שתי נשים ב-2009. השתיים, שפניהן מוסתרות, מדברות על החששות שלהן מפני מה שמתרחש בכת ועל פעילויותיו העסקיות של רנייר. הן, וכמה חברות אחת בכת, הקליטו שעות שיחה עם רנייר, שבמהלכן הוא ניסה לשכנען לא לנטוש את הכת שלו, כך לדברי מקורות שמצוטטים ב"ניו יורק פוסט".

"גרמתי למותם של אנשים בגלל האמונות שלי או שלהם"

בקלטת שמפרסם העיתון אומר רנייר: "אז הנה מה שקורה. גרמתי למותם של אנשים בגלל האמונות שלי או בגלל האמונות שלהם". חברים לשעבר בכת אמרו דבריו מדאיגים במיוחד על רקע היעלמותה המסתורית של חברה לשעבר בכת ב-2003. מדובר בקריסטין סניידר, פעילה להגנת הסביבה בת 35, שנעלמה מבית מלון באלסקה לאחר שהשתתפה בכמה קורסים של נקסיום. לא ידוע מה אירע לה, וגופתה לא נמצאה מעולם. הטנדר שלה, מתוצרת "טויוטה", נתגלה על חוף מפרץ באלסקה ובו המסר הבא: "שטפו לי את המוח והמרכז הרגשי של מוחי חוסל... אנא התקשרו להוריי אם מצאתם את המסר הזה".

רנייר מופיע בקלטת עם זקן מדובלל, שיער ארוך וחולצת טי שמנונית. באחד מקטעי הקלטת הוא חולק על השגות של אחת משתי הנשים לגבי כישלון עסקי שגרם להסתבכותו עם השלטונות. נראה שהוא מנסה להזכיר לה את עוצמתו כראש נקסיום.

"אנשים ירו בי בגלל האמונות שלי", הוא אומר. "הייתי צריך לקבל החלטות. לשכור שומרי ראש, לחמש אותם, או לא? אבל אני עומד בראש ארגון טוב מאוד. אפשר לומר, ככל שיש יותר אור, כך יש יותר חרקים... הייתי אומר שיש לנו אור חזק מאוד".

אדגר ברונפמן ניסה למנוע את חברותן של בנותיו בכת. "הוא היה מודאג עמוקות ורצה לדעת מה קורה עם הילדות שלו", אמר חבר לשעבר בנקסיום, שנפגש עם ברונפמן אשתקד. "הוא ראה אותן, אבל הוא ראה רק מסיכות. הבנות היו מרוחקות ושומרות סוד", הוסיף אותו מקור.

עם זאת, במשפחת ברונפמן ממשיכים להכחיש ולטעון: "הכל בולשיט"

No comments:

Post a Comment