Search This Blog

Tuesday, February 21, 2017

"תקף באמצע תפילה": 'האדמו"ר מקראקס' מואשם בשורת תקיפות

כתב אישום חמור: שבועיים לאחר הפרסום הראשון ב'בחדרי חרדים' על מעצרו, הגישה היום הפרקליטות כתב אישום חמור נגד משה רוזנבאום המכונה האדמו"ר מקראקס, הכולל עבירות חמורות ומעשים מתועבים. 

דבר מעצרו של רוזנבאום, בן 36, תושב ארה"ב השוהה בישראל שלא כחוק, פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. רוזנבאום נעצר לאחר שורה של תלונות שהגיעו לידי חוקרי תחנת משטרת טבריה, בחשד כי ביצע מעשים אסורים וחמורים, במהלך השנים האחרונות. 

כתב האישום מייחס לו שורה של עבירות חמורות ואסורות, איומים, הטרדה, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות חמורות ושהיה בישראל שלא כחוק. על פי כתב האישום, אחד הנפגעים היה בן 15 בלבד, הותקף במהלך נסיעה ברכב של מכר משותף בתחנת דלק עת יצא הנהג. 

במקרה אחר, פנה רוזנבאום לראש ישיבה, הציג עצמו כאדמו"ר וביקש לחזק תלמידים בישיבה בדרך של העברת שיעורים או דרשות. לאחר שיעור שמסר יצר קשר טלפוני עם אחד התלמידים והציע לו להגיע לביתו וללמוד יחד. התלמיד נעתר והגיע לביתו של רוזנבאום. במהלך שהותו ביצע מעשים חמורים בתלמיד הישיבה ואף ביקש ממנו לראות יחד תמונות לא צנועות. לאחר כחצי שנה, צלצל אליו פעם אחר פעם במטרה לשכנעו לבוא שוב, אך זה לא נענה. 

על פי עובדות כתב האישום, הטריד רוזנבאום שני מוכרים בחנויות בטבריה. במקרה נוסף נכנס רוזנבאום לסופרמרקט והציע למוכר להניח תפילין, ואז, כשהלכו למחסן הטריד אותו - תוך כדי תפילה. 

"ככה יהודים מראים אהבה" אמר רוזנבאום לאחר מקרבנותיו, "אני אגיד לך איך יהודי אוהב יהודי" תוך כדי שהוא מבצע בו מעשים חמורים ואסורים. עם הגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. 

האדמו"ר, יליד ארה"ב בן לשושלת אדמו"רים, התגורר בשנים האחרונות בעיר ביתר עילית ללא שהיה לו בית מדרש משלו וחסידים, בשנתיים האחרונות קבע את מושבו בטבריה. בכל המקומות בהם התקבץ ערך רוזנבאום "טישים" בלילות שבת בביתו, ומעמדי הדלקת נרות בימי החנוכה.

No comments:

Post a Comment