Search This Blog

Wednesday, February 22, 2017

האדמו"ר מקראקס" מואשם בעבירות מין: "ככה יהודים מראים אהבה"

פרקליטות מחוז צפון הגישה אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד משה רוזנבאום המכונה "האדמו"ר מקראקס", אזרח אמריקני בן 36, בשורת עבירות מין. רוזנבאום התגורר בשנתיים האחרונות בטבריה ושהה בארץ שלא כחוק.
לא ברור כיצד זכה לכינוי אדמו"ר, אך הוא הוא בן נין של האדמו"ר מזוטשקא, שבנו כיהן ברבנות בקראקס. לפני כשנתיים נכתב עליו באתר "בחדרי חרדים" כי "שמו זרח בארצות הברית בשכונת וויליאמסבורג, ובשנים האחרונות פרש מהבלי העולם הזה וגר בגפו בביתר עילית, עיר התורה והחסידות בערי יהודה, וסביבו מתקבצים בחורים וילדים - אליהם הוא מראה חביבות יתירה בדרכו המיוחדת".
לטבריה הגיע לפני פחות משנה, ובה ביצע לפי כתב האישום מספר עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית. בין השאר מתואר איך לפני שלושה שבועות פנה לבעל חנות בטבריה אותו הכיר. פנה אליו ושאל מדוע שיערו ארוך ואינו מסתפר. בעל החנות השיב לו כי האריך את שיערו בשל נדר. רוזנבאום הציע לו שיבוא עמו לביתו ושם יספר אותו וכן יתיר הנאשם את נדר הנזירות.
המתלונן שסבר כי הנאשם הינו רב שיכול להתיר את הנדר שנדר, התלווה עם הנאשם לביתו. בהגיעם, נעל רוזנבאום את הדלת והדף את המתלונן לעבר ספה. לאחר מכן נישק אותו ואמר כי "ככה יהודים מראים אהבה" וכן "אני אגיד לך איך יהודי אוהב יהודי".
לאחר מכן הכניס את ידו מתחת לחולצתו של הצעיר, מישש את חזהו ובטנו, לקח את ידו, והניח אותה על איבר מינו. המותקף ניסה להדוף את רוזנבאום מעליו אך הוא שוב נצמד אליו, חיבקו בכוח, הכניס את ידו מתחת לחולצתו וליטף את גבו. הגבר המותקף שביקש להפסיק את מעשיו של הנאשם, אמר לו כי הוא מבקש ללכת מביתו ולהתארגן לפני שנכנסת השבת.
בתגובה אמר רוזנבאום כי ברצונו להראות לו מתנה שקיבל לכבוד השבת ואשר נמצאת בחדר השינה. הוא הוביל את הצעיר לחדר השינה בביתו, שם הציב אותו מול מראה נעמד לצידו ואמר לו "איזה חתיך אתה, אותך קיבלתי לשבת". לאחר מכן חיבק אותו, וביצע בו מעשים מגונים.

הציע לנער ללמוד בביתו - ותקף מינית

בעקבות החקירה עלו מספר מקרים נוספים, בהם הטרדה מינית של בן 16 בו הוא נאשם. בכתב האישום  שהגישה עו"ד צאלה פרייברג, מתוארת מסכת הטרדות שחווה נער בו הבחין הנאשם בשיעור שהעביר בישיבה בעיר. מספר ימים לאחר השיעור השיג רוזנבאום את מספר הטלפון של הנער, והציע לו להגיע לביתו ללמוד. הנער נעתר להצעה והגיע אליו בערב.
עם הגיעו לביתו של רוזנבאום, התיישב "האדמו"ר" לצדו, חיבק אותו והניח את ראשו על כתפו. הנער נרתע ממעשיו של הנאשם, הזיז אותו מעליו שאל אותו מדוע הוא נוגע בו וביקש שיניח לו. הנאשם התעלם מהתנגדותו ומבקשתו שיניח לו והמשיך במעשיו. לאחר מכן שאל אותו אם הוא מכיר בנות ואם הוא יכול להראות לו תמונות של בנות, כל זאת תוך שהנאשם נוגע בעצמו.
לאחר מכן אמר הנאשם לנער כי אין אדם מלבדם בבית והציע לו לישון עימו בביתו. לאחר שהנער אמר כי אינו מעוניין להישאר, הנאשם נצמד שוב לגופו, נישק אותו בצווארו ואחז באיבר מינו של הנער מעל בגדיו. הנער דחף את הנאשם מעליו, קם בבהלה מהספה ויצא מהבית.

No comments:

Post a Comment