Search This Blog

Wednesday, February 22, 2017

תקף נער בבית כנסת ונשלח ל-4 שנות מאסר

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים גזרו ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 30,000 ש"ח, לבן 35 בעל משפחה חרדית אב לילדים ותושב בית שמש, שהודה והורשע בעבירות חמורות שביצע בנער תושב העיר. בהחלטתם הדגישו כי בתי הכנסת אמורים להוות חממה של הגנה ולא מקומות מסתור לביצוע מעשים חמורים. 

על פי הודאתו, המעשים החמורים בוצעו בצורה סדרתית בנער, לאורך תקופה, במקומות שונים בשכונה החרדית רמב"ש ב', בשלושה אירועים שונים במהלך שנת 2010. בין היתר במקווה של בית כנסת 'שערי רמ"א' ובבית הכנסת 'רוטנברג' בבית שמש. 

פרקליטות מחוז ירושלים, ביקשה לקבוע כי מתחם הענישה על העבירות בהם הודה והורשע עומדים על חמש עד שמונה שנות מאסר, היות והוא לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה. אך מצד שני עמדה לזכותו העובדה כי עברו נקי מאז ביצוע המעשים, ובעקבות כך ביקשו להטיל עליו שש שנות מאסר. 

לעומת זאת, פרקליטו עו"ד נדב גדליהו ציין את העובדה כי הוא פנה מיוזמתו לטיפול (לאחר הגשת כתב האישום א.ש.) וזוכה מאחת העבירות. הוא ביקש לקבוע את מתחם הענישה בין חצי שנת מאסר לשנתיים. 

הרכב השופטים דוד מינץ, עודד שחם ואביגדור דורות העמידו את מתחם העונש על 3-6 שנות מאסר. המורשע, נשלח לארבע שנות מאסר בפועל, שנה על תנאי ופיצוי של 30,000 ש"ל לנפגע העבירה. 

"יש לראות חומרה יתרה בעובדה שהנאשם ניצל את בתי הכנסת השכונתיים לעשיית המעשים" כתבו השופטים בהחלטתם, "אלה מהווים עמודי התווך בקהילה החרדית אליה השתייכו המתלונן והנאשם באותו זמן ואמורים להוות מקום בטוח ומקלט מפִּגעי העולם החיצוני". 

פרקליטו של הנאשם, עו"ד נדב גדליהו מסר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בתיק בו אנו מערערים לבית המשפט העליון וסיכויינו טובים. מדובר במתלונן שנקבע כבר ששיקר ביחס לגילו בעת ביצוע המעשים".

No comments:

Post a Comment