Search This Blog

Thursday, July 11, 2013

שחור על גבי לבן


מחול הגינויים הגיע לשיאים חדשים. אפילו כשמצאנו שופט שמכה את ילדיו לא ראינו את אהרון ברק יוצא מגדרו ואת דורית ביניש מגנה בכזאת התלהבות. אבל היום? איזה כיף! כולם, אבל כולם, מגנים. פשוט מגנים. עולים לשידור בזה אחר זה ומקיאים את שתי המילים "מגנה אני!" וממשיכים הלאה.
  
מה, עוד לא גינית? אני רוצה לשמוע גינויים. לגנות זו לא מילת גנאי. למה אתה לא מגנה. אה? אתה גינית, סבבה. ואיפה גפני, גינה כבר? מה, עוד לא גינה? באיזה שעה הוא מסיים להתפלל?

בדיוק כשכולם גינו אני התפלחתי ולא גיניתי. בכלל! אפילו את הרצח הכפול ווידוא ההריגה בפתח תקוה בחודש שעבר לא גיניתי. מזל שלא שמו לב. שיישאר בינינו הא? אתם באמת מצפים שגדולי הדור, תלמידי חכמים עצומים שלא מרימים ראשם מהספר, יצטרפו לקירקס הגינויים המגוחך הזה?

הרחיק לכת כתב ערוץ 2 משה נוסבאום שאמר, כי חייל שנכנס לשכונה חרדית "שם נפשו בכפו", להיכנס לרמאללה זו קייטנה. אבל למאה שערים? ולהזכירכם, החייל אפילו לא נשרט. תגידו לי אתם, האין זו האשמה פרועה בניסיון לרצח?

אבל שימו לב למי היה העוז והחוצפה לדרוש גינוי: מר כבוד שר האוצר דוקטור לשעבר וחבר הכנסת יאיר לפיד. הוא לא רק רוצה שאני אגנה, אלא גם "בלי לטעון שיש לזה סיבות ומבלי לרמוז שיכולה להיות לכך הצדקה כלשהי". פה חשדתי!

תזכירו לי על הראש של מי בוער הלפיד?

מה אתה, מר כבוד וכו' מנסה לרמוז לנו כאן, שחור על גבי פייסבוק? שיש כאן איזשהי סיבה נסתרת? סיבה מרכזית מאוד, שאתה, מר כבוד וכו' שותף לה ואף יצרת אותה?

הסיבה שבגללה הרב רמי ראב"ד העלה את מספר המתגייסים מאפס לאלפים תוך שנים ספורות, אבל מאז שהוצאת את מילותיך הבוטות והוולגאריות רמסת את כל ההישגים, הסגת לאחור בניה של עשור שלם, ומספר המתגייסים החרדים צנח באחת בכ80%?

הסיבה שבגללה סטודנטים חרדים נאורים, אקדמאים, שחלקם הגדול עשה צבא (ואפילו סיימו בגרות!)  אמרו על ידידך חבר הכנסת כבוד השר (הרב לשעבר) שי פירון: "או הוא או אנחנו"?

"רוע נושב מדבריך, שר האוצר"

הסיבה שבגללה הפך הצבא מצבא העם לשוט בחרדים.

הסיבה בגינה אזרחי ישראל איבדו אימון במערכת.

הסיבה בגללה נוצר מצע נוח להסתה נגד ציבור שלם.

אבל מה לנו כי נלין, למי שמדבר על שוויון בנטל, וסבור שלכתוב ב"במחנה" שווה ערך להתחפרות בשוחות של יחידת דובדבן.

למי שחושב שמעמד הביניים אוהב את הגזירות (זה לא שהערק עלה, זה שלפיד ירד...).

למי שבמקביל חושב שהחרדים בטוחים שהוא מושיעם הדגול.

למי שחושב שלהצטלם עם חרדים זה "יגמור לו את הקריירה".

ליהודי הראשון בהיסטוריה היהודית שהכריז על לומדי תורה "עבריינים".

למי ששולל מהם זכויות שלא נשללות אפילו ממשפחות של מחבלים.

למי שחושב שאנחנו נגנה את מה שקרה אמש "בלי לטעון שיש לזה סיבות ומבלי לרמוז שיכולה להיות לכך הצדקה כלשהי".

הסיבה היא השיח הרעיל שהחדרת לכאן, אדוני השר. בעשר אצבעותיך והמקלדת שתחתיהן. עוצמת הרוע הנושבת מדבריך, שהפכה את חוסר הסובלנות לחלש למוטו. שמה שהיה לטאבו בחברה הישראלית, כמו השתלחות בזולת, הפך לנורמה בפוליטיקה החדשה שלך.

אדוני השר, כבר לימדונו רבותינו, כאשר הציבור לקוי, בדוק את מנהיגיו. אז בדקתי.

No comments:

Post a Comment