Search This Blog

Sunday, June 5, 2011

החרדים מטרידים? תראו להם את המחשוף


















זה הפתרון היצירתי החדש שמצאו תושבי בית הכרם במאבקם נגד חרדים שמשתלטים על גנים ציבוריים בשכונה. גם בקריית יובל מתלוננים על התופעה. רוזנשטיין: זה לא היה קורה אילו היו מספיק גנים בשכונות החרדיות

חזית חדשה נפתחה במאבקים בין החילונים לחרדים בעיר. המוקד הפעם הוא גני משחקים לילדים בשכונות בית הכרם וקרית יובל.

תושבים בבית הכרם טוענים כי חרדים החלו להשתלט באחרונה על גני המשחקים בשכונה. לטענתם, בחודשי הקיץ נוהרים חרדים רבים לגן הציבורי המרכזי

של השכונה, גן נחמיה, חלקם בהסעות מאורגנות. התושבים טוענים כי לא פעם האורחים משגרים הערות כלפי תושבי השכונה החילונים על לבושם, דבר שגורם לחלקם להדיר את רגליהם מהמקום.

לצורך ההתמודדות עם התופעה גיבש יו"ר הוועדה לתכנון פיזי בשכונה, דני טאובר, אסטרטגיה לא קונבנציונלית. בביטאון המרכז הקהילתי השכונתי, 'עת הכרם', כתב טאובר כי אסור לתושבים להרים ידיים והציע להם לצאת לגנים בשכונה כשהם מצוידים בטלפון סלולרי עם מצלמה, ולהקפיד לבוא בלבוש שאינו הולם את אורחות המגזר החרדי. לשאלת 'ידיעות ירושלים' הסביר טאובר כי הוא הכוונה היא להציג 'מחשופים' וידיים חשופות.

טאובר דחה בתוקף את הטענה שהאסטרטגיה שלו לוקה בגזענות או באנטי־דתיות. "אני לא מתנגד לחרדים שמגיעים לשכונה ולגנים ומאפשרים גם לתושבי בית הכרם לשחק, אלא רק לאלה שמנסים לכפות עלינו את אורח החיים שלהם. קרה שתושבי השכונה קיבלו הערות על כך שהם אינם לבושים בצניעות. המצב היום הוא שדווקא תושבי בית הכרם נרתעים לבוא לגנים שליד ביתם משום שהחרדים גורמים להם להרגיש לא בנוח", אמר. "אם ננקוט בדרך אקטיבית, נגרום למפריעים להרגיש לא בנוח. אני לא חושב שמדובר בגזענות, אלא במאבק על אופייה של השכונה".

במקביל מתחולל גם בשכונת קרית יובל מאבק על דמותו של 'גן העיר, הגן המרכזי של השכונה. לטענת דני מנדלר, מראשי ועד קרית יובל החופשית, מדי שבת מתמלא הגן במשפחות חרדיות מבית וגן הסמוכה.

"אנחנו לא יכולים להגיד להם לא להגיע כי זה יישמע גזעני. התוצאה היא שהתושבים החילוניים בשכונה מדירים את רגליהם בלית ברירה מהגנים, מצב שהוא בלתי נסבל", אמר מנדלר. חבר המועצה שלמה רוזנשטיין (יהדות התורה) מציין שהתופעה מוכרת לו. "אילו היתה העירייה מקימה מספיק גני משחקים בשכונות החרדיות, ההורים וילדיהם לא היו צריכים לנדוד לשכונות חילוניות או מעורבות. גם אני לא רוצה שהציבור החרדי ייחשף ללבוש הבלתי צנוע של החילונים", אמר.

העירייה: "הגנים הציבוריים פתוחים לקהל הרחב בלי הבדל דת, גזע ומין. העירייה פועלת לפיתוח שטחים ציבוריים וגני משחקים בכל שכונות העיר עבור כלל הציבור ולרווחת הילדים".

No comments:

Post a Comment