Search This Blog

Tuesday, October 19, 2010

מאפיה איטלקית לכדה אברך מסורב גט













בני משפחת אשה חרדית מישראל, שבעלה סירב להעניק לה גט - ניהלו מאבק חובק-עולם שנמשך 4 שנים. מאפיה איטלקית חתמה הפרשה

בארבע השנים האחרונות, ניהלו בני משפחת אשה חרדית מישראל שנלכדה ברשת בעלה ישראל בריסקמן שסירב לשחררה ולהעניק לה גט, מאבק חובק עולם.

האיש, נעלם מעל פני השטח והחל להסתובב בכל העולם תוך שהוא מסתתר ומתחבא, בכדי לא לשחרר את אשתו מעגינותה.

בכל פעם שנראה היה כי מצליחים להגיע אליו, הוא נעלם שוב. לפני כשנתיים וחצי פירסם בית הדין הרבני בצעד חריג, את תמונות ופרטיו המלאים, וביקש מהציבור לסייע באיתורו.

וכך נכתב בהודעה: "לבוש מגבעת וחליפה, התגורר עד לפני כשנה בבית הוריו ברח´ חיזקיהו המלך 57 בקטמון בירושלים. אולם מאז נעלמו עקבותיו.

"לפני כתשעה חודשים נראה בשכונת גאולה בירושלים. תיאורו: ראש גדול, מרכיב משקפיים, בעל זקן קטן, אף קטן, שפתיים עבות, אצבעות ידיים קטנות, רחב, רזה, לבוש כאברך חרדי ליטאי".

אביו הוא הרב משה-זלמן בריסקמן רב בית-הכנסת ´שמעון הצדיק´ בשכונת קטמון ירושלים. האיש עיגן את אשתו והתעלם מילדיו.

בתקופה האחרונה הגיע מידע לבני משפחת האשה, כי האיש שב לניו-יורק. אנשי ´מאפייה´ איטלקית נשכרו ואלו הצליחו להגיע אליו, לכדו אותו.

לא ידוע מה עשו לו אותם איטלקים, אך לאחר מספר ימים התייצב האיש בבית אחד הרבנים והביע הסכמתו להעניק את הגט.

העגונה, שהגיעה יחד עם אמה לפני שבוע לארה"ב, לאור המידע כי יש סיכוי ללכידתו, התייצבה מיידית בפני בית-דין ורבנים, אשר הכינו וערכו את כל פרטי הגט וביצעו את כל ההליך במקום, כאשר בכל העת נמצאים בני המשפחה בקשר ישיר עם רבנים בכירים בישראל.

היום שבה האשה ארצה, הציגה את הגט בפני בית-הדין בו התנהל התיק. הדיינים אישרו את תוקף הגט ובכך הסתיימה תקופת העגינות הקשה והמייגעת והאשה הפכה לגרושה.

בבית הוריו של בריסקמן, סירבו להתייחס לידיעה. במשרד בית הדין, נמסר כי הם מנועים מלהתייחס לנושאים כאלה

6 comments:

  1. מאיפוא יש למשפחת הבחורה שכטר בשביל לשכור מאפיה איטלקית?

    זה לא איזה שני עסקנים חרדים זה אנשים של כסף והרבה? אז מה אם אמא שלה מגרמניה? משפחת שכטר לא ידועה למשפחה אמידה... הא אולי המחותנים אזרחי עזרו... נו שויין ויש לעיין...

    ReplyDelete
  2. אם בית הדין נתן אישור לזה , הגט גט , אלא שהדיינים עברו על החוק? וזה שווה כותרת בפני עצמה ! ואם המשפחה שלחה את המאפיה הרי שהגט מעושה והאשה אשת איש גמורה , ועל כן טוב שמפרסמים ש"אשתו של ישראל בריסקמן" אסורה לשוק.

    לאלה שנקטו עמדה , אני מאחל שלא יגיעו למצב דומה , אני לא מכיר אישית את המקרה , ולכן לא אתיחס אליו , אבל מהכרות עם מקרים אחרים הרי שהחוק הישראלי והאמריקאי נוטה לכיוון אח האשה , (מקרה מזעזע אחד מופיע באחד התשובות של הרב מנשה קליין) , גם כשהצדק לא איתה , בבתי הדין יש הרבה בעיות נוספות שגורמות להחרפת הסכסוכים , במקום להביא לפתרון ,וד"ל

    מומלץ למי שכבר הגיע למצב כזה , להיות חכם ולא צודק , ולמנוע עוגמת נפש גם מעצמו , ולסיים בפשרה , אפילו שלי כטוען רבני יגרם נזק כספי אם תקבלו את המלצתי ...

    ReplyDelete
  3. אשמח להבין למה אדם מעדיף לברוח 4 שנים ולא לשחרר את אשתו, הרי היא רוצה גט, ולא גרה איתו כלל. הוא כמו נע ונד גלמוד ומסכן העיקר לא לתת לה גט.

    שמישהו בבקשה יסביר לי ברצינות למה גברים עושים את זה לנשים שלהם. מה יוצא להם מזה .

    אולי קשור למזונות ?

    או לתשתלום נידוניה ?

    ReplyDelete
  4. you dont have to go to the mafias you can call tot and they will help you find the right guys!!

    ReplyDelete
  5. how sad that someones life has to end b/c of a divorce!!!

    ReplyDelete
  6. אני מכיר עוד מקרים של פושעים עם זקן שאמללו את המשפחה, את הילדים, העיקר שהוא לא יתן גט.

    הגיע הזמן שישלחו את המאפיה לעוד כמה כאלו

    ReplyDelete