Search This Blog

Sunday, November 27, 2016

כך טראמפ עשוי לנקום במיליארדר חיים סבן

עם היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, נתקלה רשת הטלוויזיה של המיליארדר חיים סבן, "יוניוויז'ן", בבעיה. חברתו של סבן, שתמך במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, מבקשת לצאת בקרוב להנפקה פומבית ראשונה וששותפתה המקסיקנית תגדיל את שיעור ההשקעה בה מ-10% ל-40%. אלא שהשבוע נודע כי מהלך זה יוקפא עד השבעתו של טראמפ לנשיאות, ב-20 בינואר.
ועדת הסנאט לסחר, מדע ותחבורה קראה ביום רביעי האחרון לנציבות הפדרלית לתקשורת (FCC) שלא לקבל החלטות הרות גורל עד שממשל טראמפ ייכנס לפעולה. "יוניוויז'ן", הרשת הגדולה בעולם שמשדרת בספרדית, ביקשה מה-FCC אישור להגדלת הנתח של "טלוויזה" המקסיקנית בה. החוק בארצות הברית 
מגביל בעלות זרה על רשתות טלוויזיה אמריקניות.
"יש חשש גדול", אמר מקור בחברת "יוניוויז'ן" ל"ניו יורק פוסט". בעיתון הניו יורקי דיווחו כי ממשל טראמפ צפוי לדרוש סקירה קפדנית לבקשה. עם זאת, בעוד הסיכויים שהמהלך יקרה לפני כניסתו של טראמפ לבית הלבן, גורם המעורה בעניין טען כי "נושא זה עשוי להיות מוכרע עוד לפני שימונה יו"ר חדש ל-FCC".
סבן, התורם הכי גדול של קלינטון, התבטא בחריפות נגד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות. הוא קרא לו "ליצן" ו"נוכל" והרבה לומר שהוא מסוכן לישראל. בנוסף לכך, טראמפ אף תבע בעבר את "יוניוויז'ן" בסך 500 מיליון דולרים משום שהפסיקה לסקר את תכניות היופי שלו אחרי שכינה מקסיקנים "אנסים". ואולם, גורמים אחרים טענו כי הם לא משוכנעים שטראמפ ייצא נגד "יוניוויז'ן" באופן אוטומטי. "אי אפשר להניח שום דבר כשזה קשור לדונלד. הוא רק רוצה להיות נאהב", אמר מקור לעיתון.

No comments:

Post a Comment