Search This Blog

Monday, November 12, 2012

הצצה נדירה: חסידי חב"ד חוגגים עם המשיח


רבי מלובביץ' נפטר? תלוי את מי שואלים: קבלו הצצה נדירה למנהגים והאמונות של הקבוצה המשיחית האדוקה בקרב חסידי חב"ד, שטוענת כי הרבי מלובביץ' רק "נעלם מעינינו" בשנת 1994, אך לא נפטר - והוא עתיד להתגלות לנו בכל יום כמלך המשיח

הם לובשים סירטוק (ז'קט) עם לוגו צהוב קטן של "משיח", מפנים מקום לרבי מלובביץ' בכל תפילה - ואף שאינם יכולים לראות אותו, הם יודעים שהוא חי, והוא שם. חסידי חב"ד המכונים "משיחיים" או "משיחיסטים" מקפידים לכנות את הרבי שליט"א - שיזכה לחיים טובים וארוכים. בבית הכנסת שבמרכז החסידות בברוקלין, ניו-יורק, הם שרים לכסאו המיותם בהתלהבות רבה את "המנטרה" הרקומה גם על כיפות, פרוכות ושאר חפצי קדושה: "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד".

כינוס השלוחים העולמי לקבלת פני משיח צדקנו" נערך במקביל ובנפרד מן הכינוס המרכזי של שליחי חב"ד במנהטן. ואם שם משתתפים כ-3,000 "שלוחים", הרי שהכינוס המשיחי קטן יותר. דודו לידר, שליח חב"ד באוסטרליה, מקפיד - כמו חסידי חב"ד רבים - להתייעץ ב"אגרות הקודש", סדרה של כ-30 ספרים המאגדים את מכתביו הרבים של הרבי מלובביץ'.

היום, כשאנחנו לא רואים את הרבי בעינינו, אף שאנחנו מאמינים שהוא חי - אנחנו כותבים מכתב לרבי אחרי הכנה מתאימה".

והוא מפרט: "אנו נוטלים ידיים ואומרים פרק תהילים. שמים את המכתב עם השאלה באחד מהספרים בצורה אקראית, ובהשגחה פרטית". לאחר מכן החסידים נוהגים לפתוח את הכרך, ובמקום שבו נפתח הספר, הם מאמינים כי טמונה התשובה. "בשמונה השנים האחרונות הייתי עד אישית לעשרות רבות של נסים גלויים", אומר לידר.

צפו בחסידים שבטוחים כי הרבי עומד להתגלות ב-770 איסטרן פרקוואי, ולגאול את עם ישראל. ורק אל תקראו להם "הזויים".




No comments:

Post a Comment