Search This Blog

Sunday, April 1, 2012

B’hadarei Haredim Blackmail And Extortion Exposed


A number of people associated with the popular haredi news website B’hadarei Haredim were arrested on Sunday morning for involvement in blackmail and threats, Jerusalem police said on Sunday.

Detectives from the Jerusalem District made the arrests at the company’s offices in Tel Aviv. Police placed a media ban on details of the investigation, but the news website is believed to have been involved in threatening and blackmailing members of the haredi public, possibly including ties to the Jerusalem municipality. A number of additional arrests are expected in the coming days.
------------------------------------------------------------------------------------

בנוסף למעצר של כמה מראשי האתר החרדי הפופולרי, המשטרה פשטה על מספר אתרים. צפויים מעצרים נוספים בפרשה

ארבעה מבכירי האתר בחדרי חרדים נעצרו בחשד כי היו מעורבים בסחיטה ואיומים. בנוסף המשטרה פשטה על מספר אתרים. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים. העצורים צפויים להיות מובאים היום להארכת מעצרם. צו איסור פרסום הוטל על חלק מפרטי החקירה.

כתב בכיר באתר אמר ל"הארץ" כי הוא לא ידע מכל הפרשה הזו ממש עד הרגע שבו המשטרה הודיעה על כך. "גם במסדרונות המערכת אף אחד לא ידע מזה".

חדרי חרדים, אחד משני האתרים המובילים במגזר החרדי מציע מערכת חדשות, אותן מייצר צוות האתר, לצד מערכת פורומים עניפה.

 אותה מערכת פורומים הפכה את האתר במידה רבה למדורת השבט החרדית, למרות התנגדותם של רבנים בכירים. ההתנגדות הגיעה לשיאה בדצמבר 2009 בחרם שהוטל על אתרי האינטרנט החרדיים בחתימתם של כ-20 רבנים ואדמו"רים מובילים.
        
שני העורכים-המייסדים של "בחדרי חרדים", דוד רוטנברג (המוכר בכינוי "דוד 10") ודב פוברסקי ("לונגען") פרשו מהאתר ואחריהם גם אחרים. אבל בחדרי חרדים המשיך לפעול, בין היתר כי גיא כהן, מנכ"ל גלובל נטוורקס, שרכשה את האתר עוד לפני החרם, הוא חילוני. בסביבות אוקטובר ב-2010, הרבנים נתנו הכשר בעל פה לאתרים החרדיים - הכשר שניתן לסגת ממנו בכל רגע נתון.

גם פוברסקי ורוטנברג חזרו לתפקידם ב-2010, לדבריהם באישור רבנים מחותמי החרם. הם טענו כי הבעיה האמיתית נבעה מהפורומים, שלדבריהם מלכתחילה היו העילה העיקרית לחרם, משום שהם קרקע פורייה לחטאים חמורים ומגוונים, החל ב"לשון הרע וניסיונות לקבור אנשים", כדברי פוברסקי, ועד רוח מרדנית כלפי דרך החיים החרדית, וגרוע יותר - כלפי הרבנים.

1 comment: