Search This Blog

Thursday, October 11, 2012

Rabbi Yoshiyahu Yosef Pinto Arrested For Money Laundering, Bribery


The charismatic Israeli kabbalist Rabbi Yoshiyahu Yosef Pinto was questioned today with his wife by Israeli police in a bribery investigation, Israeli news sites are reporting.

Police questioned the powerful rabbi, who has ties to top Israeli lawmakers and businessmen, on charges that he attempted to bribe a police officer, according to ynet.co.il, Israel’s largest news site.

In the United States, Pinto is tied to an investigation into the fundraising activities of Republican Congressman Michael Grimm. A former top Pinto aide was jailed last month over immigration violations amidst charges that the aide gathered illegal donations from Pinto followers for Grimm’s congressional campaign.

According to the Israeli site News1, Pinto and his wife are accused of bribing a police official to receive information about another, unspecified investigation into Pinto.

Following the questioning, Pinto and his wife were taken to magistrate court in Rishon LeZion, a city near Tel Aviv. They were then released to house arrest.

-------------------------------------------------------------------------

רב יאשיהו פינטו ורעייתו נעצרו ונחקרו במשטרה תחת אזהרה בחשד להצעת שוחד, מתן שוחד והלבנת הון, כך נודע הלילה (שישי). בתום חקירתם שחרר אותם בית משפט השלום בראשון לציון בתנאים מגבילים.

על פי החשד, הרב פינטו פנה לקצין משטרה בכיר שיש לו גישה למידע רגיש, הציע לו שוחד בתמורה למידע על תיק מסויים ואף מימש את הצעתו. את הרב ורעייתו חקר צוות מיוחד בראשותו של ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ'.

החקירה בתיק נמשכה כמה שבועות, והמשטרה ביקשה להבהיר שהקצין הבכיר לא קיבל את השוחד שהוצע לו, אלא רק לקח אותו כדי להפליל את פינטו.

ירון ליפשוס ממשרד כספי, עורך דינו של הרב פינטו, מסר בתגובה: "הרב פינטו ענה לחוקרי המשטרה על כל השאלות, ומסר את כל הידוע לו על מנת לקדם את החקירה במהירות האפשרית ולהפריך את החשדות חסרות הבסיס שהועלו נגדו". עוד הוסיף: "הרב פינטו סמוך ובטוח כי לאחר שהעובדות תתבררנה לחוקרי המשטרה הם יבינו שלא נפל כל פגם במעשיו".

הרב יאשיהו פינטו הוא מבין הרבנים המפורסמים והמקושרים בישראל. הוא מקורב, מעניק עצות ומקבל תרומות מאנשי עסקים מובילים. בין הדמויות שנקשרו בשמו - אנשי העסקים נוחי דנקנר, רמי לוי, עופר נמרודי ואילן בן-דב.

הרב הוא נצר לשושלת מקובלים ממשפחות אבוחצירא ופינטו. בשנות ה–20 לחייו כבר הפך למנהיג קהילה גדולה באמצעות עמותת שובה ישראל - עמותה בעלת סניפים רבים הפזורים בעולם. את זמנו הוא חולק בעיקר בין מנהטן ובין אשדוד, שם הוא מתגורר בבית מפואר שרכש עבורו איש העסקים היהודי האמריקאי ג’יי שוטנשטיין, בעל רשת חנויות אמריקן איגל, ב–11 מיליון שקל.

בחודש שעבר יצאה לדרך העסקה לרכישת 10% מגנדן של נוחי דנקנר על ידי איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין תמורת 25 מיליון דולר. הרב פינטו המייעץ לשני הצדדים בעסקה נכח בטקס החתימה בבואנוס איירס, בירך את אלשטיין ואמר לו בטקס כי "יש הבטחה אלוקית כי כספם של המשקיעים בארץ ישראל יוכפל וישולש".


No comments:

Post a Comment