Search This Blog

Tuesday, October 9, 2012

Rabbi Busted By Cops After Simchat Torah Scrolls Heist


Seven torah scrolls were stolen from a synagogue and replaced with rolls of paper and cardboard — by the congregation’s rabbi, police say – during Simchat Torah celebrations on Monday night.

The incident happened in the small Negev town of Moshav Brosh. According to police, as revelers danced with Torah scrolls during the customary celebrations of the Simchat Torah festival, which began on Monday night, thieves made off with several of the precious parchments, estimated to be worth about NIS 500,000 ($129,523).

The robbers used rolls of paper with the same shape as Torah scrolls as decoys while they escaped.


 ----------------------------------------------------------
האם רב מעורב בפרשת גנבי ספרי התורה במושב בדרום? המשטרה עצרה היום (ג') לחקירה רב, בחשד שהוא מעורב בגניבת ספרי התורה במושב ברוש בנגב. תושבי המושב הופתעו לגלות כי תוכנם של שבעת ספרי התורה בבית הכנסת נגנב ובמקומם הוכנסו בריסטולים. מחר יובא הרב לדיון בבית המשפט. המשטרה מנסה בינתיים לגלות לאן נעלמו ספרי התורה.

מרדכי וקנין שגילה את דבר הגניבה סיפר: "בערב החג נוהגים להוציא את ספרי התורה

כדי לעשות הקפות. אחד הספרים, בבעלות המשפחה, נקנה לפני ארבעה חודשים. הבן הגדול שלי עוד לא ראה את הספר וביקש לראות. כשהוא פתח אותו, הוא אמר, 'אבא, זה לא ספר תורה, אין קלף. זה מזויף'. הסתכלנו וראינו שהכול מלא בריסטולים, כנראה כדי שלא נרגיש בהבדל במשקל".

שוויו של כל ספר נאמד בין 50 ל-120 אלף שקל. הרב החשוד אמר מוקדם יותר: "אני קצת מבולבל. אני מתכוון להחזיר את הדברים. אני מתנצל בפני כל מי שנפגע".

No comments:

Post a Comment