Search This Blog

Tuesday, June 7, 2011

New Square Attack Victim Talks About His Injuries





Here is a brief summary of what Aron Rottenberg says:

Aron Rottenberg thanks everyone for praying for him. He also thanks New Square for making a prayer gathering for him and he hopes they meant it sincerely.

Rottenberg then goes on to condemn the violence against dissidents in New Square and asks everyone to do what they can to stop that violence.

He also mentions that the Chillul Hashem, desecration of God's name, that happened every time the police saw that young people were being sent in the name of God to harm innocent people, and the even greater Chillul Hashem caused by the silence of the leaders of the community about it, requires these people to do teshuva.

Rottenberg also talks about the pain he has suffered and says that he will need to have few more skin grafts, operations where skin is taken from other parts of his body and used to replace skin that was badly burned and had to be removed.

He thanks God for his recovery and says its certain that his recovery comes from the prayers Jews have said for him. He says the doctors are amazed with his recovery the past 2 weeks and asks everyone to continue to pray for him and to continue their support for him and his family.

Rottenberg concludes by wishing everyone a happy holiday of Shavuot, and he reiterates his request that people pray for him. Rottenberg’s Hebrew name is Chaim Aron ben [i.e.,son of] Chaya Sura.
----------------------------------------------------------
כמעט שלושה שבועות חלפו מאז אירוע התקיפה שזעזע את הציבור החרדי, כאשר בחור ישיבה מקהילת ניו-סקווירא, הצית את ביתו של חיים אהרון רוטנברג, משום שלפי טענת אנשי הקהילה סירב לקבל את תקנות החצר. כתוצאה מכך אושפז רוטנברג בבית חולים במצב קשה מאוד.

בימים האחרונים סיפרו מקורביו של רוטנברג על שיפור ניכר במצבו הרפואי.

בוידאו חדש, שהופץ באינטרנט, מדבר רוטנברג זו הפעם השנייה, מאז אושפז.

כשהוא ישוב בכסא בבית החולים ובידיו גמרא, פניו נראות טוב יותר, אם כי ידיו כבולות בערימות הגבס. שיער ראשו וזקנו שגולחו לאחר שנשרף, כבר מראה סימני גדילה. לטענת הרופאים, תקופת החלמתו של רוטנברג עוד ארוכה, אך נראה כבר כי חל שיפור משמעותי במצבו הרפואי.

בקהילת סקווירא כבר ניסו לגונן על מעשיו של הבחור, ששוחרר לביתו שבוע וחצי לאחר מעצרו, זאת לאחר שראשי החסידות הפקידו עבורו ערבות. מכתב שיצא מבית האדמו"ר מסקווירא פורסם בכלי התקשורת, לפיו החצר מגנה כל אלימות. גם עצרת מיוחדת נערכה בבבית המדרש בסקווירא לרפואתו של רוטנברג, אך נראה כי רוטנברג עצמו לא ממש משתכנע מכוונות בני הקהילה

"ברוך השם אני מרגיש הרבה הרבה יותר טוב, עד הנה עזרונו רחמיך", אומר רוטנברג אל המצלמה. "עברו שבועיים מאז נכנסתי לבית החולים והייתי אז במצב מאןד קשה. כלל ישראל התפלל עבורי ואני מכיר טובה לכל יהודי שאמר פרק תהלים עבורי וכל אחד שזכר אותי להזכירני אצל צדיקי הדור".

"הסירו מגופי שכבות עור מתות וחלקי בשר"

"השבועיים הללו עברו בחסדי השם הרבה יותר טוב ממה שהרופאים חשבו. מחכה לי עוד קצת עבודה, אי"ה מחר (תחילת שבוע - י.א.) אני צריך לעבור כאן עוד ניתוח קשה, ואני מבקש רחמי שמים על כך ומבקש שיהודים ימשיכו לזכור אותי.

"כבר האור בקצה המנהרה נראה והלוואי ואצליח להיחלץ ממצבי. מה שהולכים לנתח אותי מחר זה לקחת עור מגופי ולשותלו במקומות אחרים בהם עורי התקלף לאורך היד והגב.

"חלק גדול מגופי היה מכוסה בעור שלא היה שווה כלום, הסירו מגופי שכבות עור מתות וחלקי בשר שהאש אכלה.

"למעשה, אני שוב רוצה להודות לכל המתפללים ולבקש שימשיכו להתפלל עבורי. אלו ניתוחים כואבים מאוד. הם אומרים שאלו ייסורים קשים והשם יעזור וייתן כוח שנוכל לעבור זאת בקלות ובבריאות".

המסר העיקרי אותו רוצה להעביר רוטנברג בדבריו: "המעשה הזה הביא חילול השם גדול, זה גרם עגמת נפש להרבה יהודים צדיקים ואני רוצה שילמדו מזה מוסר השכל, להזכיר שוב שיהודי נושא עימו אחריות גדולה.

"אני מקווה שעם הצער שעברתי כיפרתי על כמה שחיללו שם שמיים".

"אני לא מחפש לסגור חשבונות"

"הרי ראו, הסתובבו שוטרים בכל יום, הרי ראו שעשו בפועל כל יום חילול השם, למעשה יש אנשים שגם לא עשו בפועל ממש חילול השם, עליהם מוטל יותר לעשות תשובה, עיני העדה, שהיה עליהם למחות ולא מחו.

"אני לא מדבר על אלו שלא ידעו, אלו נודעו כעת והקב"ה נתן להם הזדמנות למחות.

"אלו ששלחו את הנערים והאברכים לעולל כמעשיהם. הם דיברו על ליבם שיעשו זאת, עוד אמרו להם שהם עושים מעשה טוב, ושלחום לעשות עבירות מהעבירות החמורות. אלו שהיו מעליהם, ראשי הקהילה, עיני העדה שהיה בידם למחות ולא מחו.

"פני הדור הסתובבו שם מראשי הקהילה, אפילו היה בזמן מסויים שהשוטרים פנו לראשי הקהילה שיעצרו את המעשים. השוטרים שהיו גויים, ראו בעיניהם אברכים ונערים צעירים שהביאו אותם לרדוף משפחה ברבים, והשוטרים שידעו את הרקע למעשים, פנו לראשי קהילה שיעצרו את המעשים ויפנו למשפחה לדבר בשפה יהודית.

"אפילו מעל לראשי הקהילה, לביתו ומשפחתו של הרבי - פנו, ולא שעו לדבריהם.

"אנשים יכלו לראות שהאנשים החשובים מתחלחלים מהמעשים. כל בר דעת יודע שמדובר בזמנים שעוד יכלו לעצור את הדברים, והראיה שכשאמרו 'די' עצרו את הכל.

"למה לא חשבו שמונה חודשים שמצערים משפחה, מבזים שם שמים, ומבזים את כל כלל ישראל, למה לא חשבו על זה? רבונו של עולם. אני מקווה כעת שערכו 'יום תפילה' ואני מודה להשם יתברך שהתפללו על בריאותי בתוך שאר חולי ישראל. אני מאוד מקווה שזה מצביע על שבחרו לעשות החלטה אמיתית.

"אני לא מחפש לסגור חשבונות עם אף אחד. שההחלטה היא לא רק בדיבור אלא גם במעשה. שיהיה שינוי שכל המהות וכל הסגנון ישתנה. לא שלא יחללו יותר שם שמים, שיקדשו שם שמים.

"שהעולם יראה שתפסו עצמם, 'עשינו עוולה', והולכים ומתקנים עד הסוף – מכופפים עד לקצה השני עם אהבת חינם, מכבדים אחד את האחר. כשרואים שאחד עושה עוולה הולכים ומעוררים אותו באופן יפה.

"לא שיצא צער ליהודי אחר, לא שיצא חילול שם שמים. ושזה עצמו גם יבוא מעיני העדה, מהיהודים החשובים למעלה כלפי מטה. שזה גם ייצא מבית הרבי, מבני הרבי, שינסו לדבר עם הקהל ושיראו שמתכוונים אכן ברצינות.

"ראשי הקהילה והמשפיעים שיש בין הבחורים, שבאמת ידברו עם כל אחד ו'איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמרו חזק' שיחזקו אחד את השני.

"אני רוצה לברך כל אחד בברכת 'א-גוט יום טוב'

"ולבקש שימשיכו להתפלל עבור בריאותי: חיים אהרון בן חיה שרה".

No comments:

Post a Comment