Search This Blog

Wednesday, October 19, 2016

הדרמה המשפטית שגרמה לרב גרוסמן לפשוט את מכנסיו

במהלך החודשיים האחרונים פעל הרב יוסף יצחק אהרונוב לקבל אישור לצאת מהכלא, בו הוא שוהה בחודשים האחרונים במסגרת עסקת טיעון בה הוא נטל על כתפיו מעמסה כבדה שהצילה את שמה של חב"ד ואת שמם וכבודם של עשרות רבות של שלוחים בארץ ובעולם, זאת על מנת שיוכל לקיים את מצוות הטבילה במקווה בערב יום הכיפורים.
כל המאמצים וההשתדלויות לא צלחו, למרות שמדובר ביציאה למשך כחצי שעה, מה שאילץ את הרב אהרונוב להגיש בערבו של יום הכיפורים עתירה דחופה לבית המשפט באמצעות ב"כ עו"ד אייל שמואלביץ.
את הבוקר של ערב יום הכיפורים החל הרב אהרונוב בשעה 05:30 בבוקר כשיצא ב"פוסטה" לכיוון בית המשפט בנצרת, הנוכחים באולם בית המשפט היו כולם דרוכים לנוכח הדיון הדרמטי בשעות אלו של ערב יום הכיפורים. עו"ד שמואלביץ פרס בפני השופט את עניין החשיבות העצומה של טבילה במקווה בערב יום הכיפורים, הוא אמר לשופט כי עבור הרב אהרונוב שאבותיו ואבות אבותיו ברוסיה שברו קרח כדי לטבול במקווה בערב יום הכיפורים ובמדינת היהודים לא יתכן כי למרות שהותו בכלא לא יוכל גם הוא לטבול לפני התקדש החג, וביקש לאפשר זאת.
נציגת השב"ס בדיון שניסתה להסביר עד כמה הדבר נוגד את נהלי השב"ס התרצתה בסופו של דבר בהמלצת השופט לאפשר להרב אהרונוב לצאת מבית המשפט ישירות למקווה. הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק שהגיע במיוחד לדיון הציע לשופט את המקווה בנצרת ואמר כי הוא דאג מבעוד מועד לכך שהמקווה יהיה פתוח ומוכן לבואו של הרב אהרונוב. השופט ניאות לבקשה לא לפני שהרב אהרונוב הסכים לוותר תמורת היציאה למקווה על כל חופשותיו עד לשחרורו מהכלא.
השופט אמר כי הוא יסתפק בכך שהרב אהרונוב יוותר רק על החופשה הבאה שלו למשך 72 שעות על מנת שיוכל לקיים את מצוות הטבילה בערב יום הכיפורים.
השופט ביקש מנציגת השב"ס שתיאות להסכים לאשר להרב אהרונוב לצאת לטבילה, תנאי השחרור דרשו חתימה של שני ערבים כשאחד מהם הוא הרב גרוסמן שהיה נוכח בכל מהלך הדיון והשני הוא בנו של הרב אהרונוב, ר' שלום בער אהרונוב.
בתום הפרוצדורה והאישורים הנדרשים כשהרב אהרונוב עומד לצאת לטבילה, דרשו נציגי השב"ס שהרב אהרונוב יצא לטבילה בלבוש אזרחי ולא במדי האסיר אותם הוא לובש בעת שהותו בכלא, אך להרב אהרונוב לא היו בגדים אזרחיים בקרבת מקום. כאן הגיע רגע הדרמה הגדולה, הרב גרוסמן לא היסס לרגע, הוא נכנס לחדר צדדי, פשט את מכנסיו ונתן אותם להרב אהרונוב, וכך כשהרב גרוסמן ללא מכנס והרב אהרונוב לובש את מכנסיו, יצאו הרב אהרונוב מלווה ברב גרוסמן ובבנו לטבילת ערב יום הכיפורים במקווה שבנצרת בקרבת בית המשפט.
כניסתו של הרב אהרונוב למקווה לוותה בשירה כשהרב גרוסמן מלווה אותו בהתרגשות עצומה, כמנהג ישראל, מיד עם סיום הטבילה נשכב הרב אהרונוב על הארץ בכניסה למקווה וביקש מהרב גרוסמן לתת לו 39 מלקות, מחזה מרגש וסוריאליסטי של שני יהודים בעלי שיעור קומה מקיימים במסירות נפש את מנהגי ערב יום הכיפורים.
עו"ד אייל שמאולביץ שליווה כאמור את הדיון המשפטי עמד נדהם לנוכח הדרמה שהתחוללה לנגד עיניו באולם בית המשפט, כאשר מחד השופט הבין לליבו של הרב אהרונוב וניאות לאפשר לו לצאת למקווה ומאידך הנכונות של הרב אהרונוב להקריב את כל חופשותיו מהכלא להן הוא זכאי בתמורה לקבלת שחרור של כ-40 דקות לטבילת ערב יום הכיפורים. 

No comments:

Post a Comment