Search This Blog

Thursday, October 18, 2012

הרבי אמר: חיים לייבוביץ מוכר את המניות שלו בשמן


ל"כלכליסט" נודע כי לייבוביץ' מחזיק ב-21.5% ממניות מנופים ששווין הבורסאי הוא כ-100 מיליון שקל, והיקף העיסקה יעמוד על כ-70-80 מיליון שקל; לייבוביץ' שהקים את שמן יחד עם חברת מנופים, קיבל הוראה מהרב למכור את המניות בשל העובדה שקידוחי החברה יהיו בשבת

ל"כלכליסט" נודע כי חיים לייבוביץ', בעל השליטה העיקרי בחברה, מוכר את מרבית מניותיו לקבוצת רוכשים שביניהם אברהם נניקשוילי, שהופך לבעל המניות בגדול בחברה, ולפידות שבשליטת יעקב לוכסנבורג (לוכסי).

הסיבה למכירה היא הפרט המעניין בכל הסיפור: לייבוביץ' שהקים את שמן יחד עם חברת מנופים שבשליטת נניקשוילי וג'קי בן זקן, לאחר שזכו ברשיון לקידוח, קיבל הוראה מהרב למכור את המניות בשל העובדה שקידוחי החברה יהיו בשבת. לא ניתן לקיים קידוח ולהפסיק אותו בשבת.

בראש שמן עומד גבי אשכנזי, הרמטכ"ל לשעבר, והחברה נוהלת על ידי יוסי לוי. העסקה תיעשה במחיר נמוך ממחיר הבורסה.

לייבוביץ' נולד בארצות הברית לפני 39 שנה למשפחה מחסידות סאטמר. מעט לפני גיל 20, בעת ביקור בארץ, הכיר בירושלים את מי שעתידה להיות אשתו ואם חמשת ילדיו, רות. הוא עלה לארץ, הצטרף לחסידות חב"ד ועבר להתגורר בשכונה הירושלמית החרדית הר־נוף. אולם למרות המעבר לחסידות חב"ד ממשיך לייבוביץ' להתלבש לפי קוד הלבוש של חסידי סאטמר - עם שטריימל בסופי שבוע וגרביים עד הברכיים שהמכנסיים תחובים לתוכם. "הוא עבר מסלול חיים מעניין", מנסה אחד ממכריו להסביר את מעברו מחסידות סאטמר הקיצונית יחסית לחסידות חב"ד, שנחשבת לליברלית שבין החסידויות. "אני מניח שהמשנה הרעיונית ותורת חב"ד הן שמשכו אותו". גם אשתו רות, אגב, הגיעה מחסידות אחרת - חסידות ויז'ניץ.

No comments:

Post a Comment