Search This Blog

Tuesday, August 8, 2017

מסאטמר - לצה"ל: רציתי להגן על העם היהודי



מה מוביל בחור שגדל בחסידות הכי אנטי-ציונית, מרחק אלפי קילומטרים מישראל, לעזוב הכול ולהתגייס לצה"ל? לזלמן שוורץ (20) התשובה ברורה: רצון להגן על העם היהודי, למרות החינוך שעליו גדל. הבוקר (ג'), שנתיים לאחר שפשט את הלבוש החסידי של סאטמר, הוא עלה מדים, וכבר שובץ למג"ב.

על פי נתוני האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, 153 צעירים וצעירות מחו"ל הגיעו לישראל במיוחד כדי להתגייס במחזור יולי-אוגוסט – כעולים חדשים המחוייבים בשירות או כמתנדבים (מח"ל). יהדות ארה"ב מובילה את הרשימה עם כ-45% מהמתגייסים, אבל אפשר לנחש שהשם זלמן די חריג בנוף לשכת הגיוס.

דרך ארוכה עשה שוורץ מאז השאיר מאחוריו את האידיאולוגיה המתנגדת לקיומה של מדינת ישראלואת התפיסה של צה"ל כ"עבירה". הוא גם השאיר מאחוריו 12 שעות לימודי גמרא ביום, שפת אם (יידיש ואנגלית), משפחה וקהילה – ואורח חיים שלם, שאותו הוא מכנה שוב ושוב "שם".

"החלטתי להתגייס כבר לפני כשנתיים", הוא מספר בריאיון לאולפן ynet. "אבל זה היה כל כך רחוק מהמציאות שלי. כשהייתי שם, כל יום למדתי בישיבה משש וחצי בבוקר עד שש וחצי בערב, 12 שעות. זה מה שידעתי לעשות... כילד שמעתי רק שבישראל פועלים נגד היהודים, נגד הדת, נגד הכול".

"הרגשתי ששם לא המקום שלי"

השינוי בא בגיל ההתבגרות, אז החל שוורץ לשמוע על טרור ורצח של יהודים בישראל. הוא ביקש להיות חלק מהעם היהודי ולהגן עליו, אך בקהילה ובמשפחה לא קיבלו את המהפך של שוורץ באהבה. "זה לקח זמן", הוא מודה. "אני חושב שהם ראו שזה לא הכול, ואחרי הכול אני הבן שלהם, וצריך לעשות מה שטוב בשבילי".

"הרגשתי ששם זה לא המקום שלי. מגיל קטן כבר שאלתי שאלות, ושם לא כל כך עונים על שאלות כאלו, לא יכולים לשאול הכול". שוורץ מספר כי גם הוריו שינו מעט את תפיסת העולם שלהם ביחס לישראל בעקבות הצעד שעשה.

יהדות ארה"ב חוזרת להוביל את רשימת המתנדבים לצה"ל עם כ-45% מהם, כשבמקום השני – בפער לא גדול – צרפת. "אנו מברכים את המתגייסים על ההחלטה לעלות ארצה ולהתנדב לשירות בצה"ל", אומר אודי דרור, ראש החטיבה לגיוס ומסלולים ייחודיים באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון. "אנחנו מקיימים מאמצים רבים לעידוד גיוס יהדות התפוצות והכנתם לקראת שירות משמעותי וקרבי, ושמחים לראות כי בכל שנה ניתן לראות גידול של כ-5% מהשנה הקודמת בגיוס מתנדבי חו"ל ועולים".

No comments:

Post a Comment