Search This Blog

Wednesday, October 17, 2012

Rabbi Yoshiyah Pinto, Wife Transferred Hundreds Of Thousands Of Dollars Of Charity's Funds Into Personal Account


משטרה חושדת שהרב יאשיהו פינטו ניסה לשחד קצין משטרה בכיר בשם אפרים ברכה כדי לגלות פרטים על חקירת משטרה נגדו. כעת נחשף מה מאוד מטריד את הרב בחקירת המשטרה נגדו: העברות הכספים מעמותת הצדקה לחשבון הבנק של הרבנית פינטו.

בישראל פועלת עמותה בשם ״חזון ישעיה״, שהיקף פעילותה הכספי בשנים האחרונות היה גדול מאוד. גיא ליברמן חשף ב״ידיעות אחרונות״ שהעמותה קיבלה 300 מיליון שקל מאז היווסדה לפני 14 שנה. רובו של הכסף הגיע מתורמים פרטיים, אך חלק ממנו בא ממשרדי ממשלה בארץ. העמותה מנוהלת על ידי מקורבים לרב פינטו ואמורה לבצע פעולות צדקה דוגמת חלוקת מזון.

אלא שמספר תורמים של העמותה החלו לחשוד שהכסף לא הולך בדיוק לצרכים הנכונים. חקירה של חוקרים פרטיים איששה לכאורה את החשד. אבל מה שלא התפרסם עד עתה הם דפי חשבון בנק של ארגון "ידידי חזון ישעיה" בארצות הברית. תורמים אמריקניים תרמו לארגון כדי שזה יעבור ל"חזון ישעיה" בישראל ומשם לרעבים ונזקקים.

הרב ואשתו נחקרו במשטרה על העברות הכספים

אולם לא בטוח שהכסף לא נזל גם לכיוונים אחרים. דפי חשבון הבנק הללו הוגשו לבית המשפט על ידי המפרק של עמותת "חזון ישעיה". באותיות הקטנות ניתן לראות על פי דפי החשבון מאוקטובר 2011, כי 600 אלף דולר הולכים לחשבון של אישה בשם דבורה בן חמו בבנק דיסקונט . דבורה בן חמו היא אשתו של הרב פינטו.

אבל זו לא ההעברה היחידה. 330 אלף דולר הועברו לאותה דבורה בן חמו ובפעמים אחרות עוד 93 אלף דולר, עוד 92 אלף דולר ועוד 50 אלף דולר. בסך הכל, רק על פי הדפים הללו, רעיית פינטו מקבלת לחשבונה מעמותת צדקה 1.165 מיליון דולר, למעלה מחמישה מיליון שקלים.

לחדשות 10 נודע כי המשטרה חקרה את הרב פינטו ורעייתו באזהרה על העברות הכספים הללו בחשד להונאה. השניים נשאלו איך עוברים מיליוני שקלים, שמיועדים לצדקה, לחשבון של אשת הרב. ככל הידוע לחדשות 10, השניים גם קשרו את עצמם בחקירתם לעובדות המעשה. אתמול נודע כי אשתו של הרב ניסתה להתאבד. דבורה פינטו בלעה מנת יתר של כדורי הרגעה, רגע לפני שהייתה צריכה להתייצב בחקירה.

תגובת הרב פינטו, באמצעות יועץ תקשורת, אמיר דן: "למרות מצבה הקשה של הרבנית, הרב פינטו שב והודיע היום למשטרה כי הוא מעמיד עצמו לרשות החוקרים מיידית להמשך חקירה. זאת במטרה להציג את כל העובדות הידועות לו, בכדי להביא לסיום מהיר של החקירה, ולהפרכת החשדות הנחקרים. אין לרב ספק, כי כאשר יתבררו העובדות כולן, ולא רק רסיסי מידע והדלפות מגמתיות, התמונה תשתנה לחלוטין".




No comments:

Post a Comment