Search This Blog

Sunday, September 23, 2012

Rabbi Pinto to Elsztain: Israel investors will double their money


Rabbi Yoshiyahu Yosef Pinto said, "This is the time when Jews of the world should show responsibility and support for the people who live in Zion."


Rabbi Yoshiyahu Yosef Pinto, who mediated between Nochi Dankner and Eduardo Elsztain in the Ganden Holdings Ltd. deal, told Elsztain that an investor in Israel would make two or three-fold return on the money.

"It is very important for the Israeli economy and to ensure the livelihoods of tens of thousands of Jews, and to help all the people who invested through insurance and pensions, which lent money to companies," Pinto told Elsztain.

He added all investors in Israel "would not be hurt, and will see their money back, even doubled and tripled. The global economic crisis is affecting Israel too, and mutual ties between Jews in the Land of Israel and in the Diaspora should be tightened so that the livelihoods of Jews everywhere will not be harmed."

At a meeting of Argentinian-Jewish leaders in Buenos Aires on Friday, Pinto said, "This is the time when Jews of the world should show responsibility and support for the people who live in Zion."

Pinto called on Argentinian-Jewish leaders to devote their Yom Kippur prayers to the People of Israel, saying, "We are sure that God will save the People of Israel and not spill the blood of even a single Jew."     --------------------------------------------------------

תמונות ראשונות של טקס החתימה בין נוחי דנקנר ואדוארדו אלשטיין על עיסקת גנדן, מתפרסמות היום (א'). החתימה היתה ביום חמישי האחרון במשרדו של אלשטיין בבואנוס איירס, והרב יאשיהו יוסף פינטו ישב בין השניים, לאחר שתיווך בעסקה ושיכנע את אלשטיין לבצע אותה.

הן דנקנר והן אלשטיין מקורבים לרב. שהגיע להיות נוכח בטקס החתימה. הרב בירך את השניים ואמר ש"ישנה הבטחה אלוקית כי כספם של המשקיעים בארץ ישראל יוכפל וישולש".
 
המפגש בין הרב לאלשטיין היה בתחילת החודש במסע שארגן הרב פינטו לבולגריה לציון יום פטירתו של רבי אליעזר פאפו, בעל ה"פלא יועץ". למעלה מ-1,500 מתפללים הגיעו לעיר סיליסטרא ביניהם משלחת מארגנטינה ואלשטיין. לאחר התפילה בקברו של ה"פלא יועץ", נפגש אדלשטיין עם הרב פינטו. בפגישה דיבר איתו הרב פינטו על החשיבות שיש בימים אלו לחזק את הכלכלה הישראלית, ועודד אותו לבחון אפשרויות השקעה בישראל. בעקבות השיחה עם הרב פינטו החליט אדשלטיין להגיע לארץ ולהיפגש עם נוחי דנקנר כדי לקדם אפשרות של כניסה שלו להשקעה בחברת גנדן.

"חשוב מאוד לחזק את הכלכלה בישראל ולהבטיח את פרנסתם של עשרות אלפי יהודים ולדאוג שגם כל אלו שהשקיעו דרך הביטוחים, הפנסיה ושילוו כסף לחברות הם לא יפגעו ויזכו לראות את כספם בחזרה. המשבר הכלכלי בעולם נותן את אותותיו גם בישראל וצריך לפעול לערבות הדדית בין כל יהודי העולם בארץ ישראל ובתפוצות כדי שלא תפגע פרנסתם של יהודים בכל מקום שהוא", אמר הרב פינטו.

במהלך דברים שנשא בסוף השבוע הרב פינטו בכנס המנהיגות היהודית בארגנטינה, שהתקיים במלון אלויאר בבואנוס איירס, ציין הרב כי "זה הזמן שבו יהדות העולם צריכה לגלות אחריות וערבות לעם היושב בציון״. הרב פנה בקריאה למנהיגות המקומית להקדיש את תפילות יום הכיפורים לטובת עם ישראל המתמודד עם מצב בטחוני וכלכלי לא פשוט. ״אנו בטוחים שהקב"ה יציל את העם בישראל ולא ישפך דמו של יהודי אחד".  


calcalist.co.il

No comments:

Post a Comment