Search This Blog

Tuesday, June 15, 2010

חקירות אישות, אישיות - בגידות, בגידה, גירושין, ניאוף

הדבר הראשון שקופץ לראש לרוב האנשים, בדבר מהות עיסוקם של חוקרים או בלשים פרטיים, הוא עיסוק מציצני בענייני הוא והיא, בגידות, ניאופים וביצוע מעקבים אחרי בני זוג בוגדים או בוגדות.
בפועל רק חלק קטן מנפח החקירות הפרטיות בארץ עוסק במה שמכונה חקירות אישות (יש אומרים חקירות אישיות) הן משום שרוב ההזמנות לביצוע תיקי חקירה באופן פרטי מגיעות בעיקר מגופים מוסדיים כגון: חברות ביטוח, בנקים, חברות ועסקים, משרדי עורכי דין וכד' והן משום שגם לחלק מהחוקרים חקירת בגידה של בעל או אישה, באמת נראית דבר צהוב וחטטני מדי.
לא כל חוקר פרטי מוכן גם להיכנס לטוטאליות אליה נשאבים במהלך טיפול בחקירת אישות, במהלכם יכול החוקר לתכנן מעט מאד את חייו האישיים, שכן מי שבעצם קובע את סדר יומו הוא... האובייקט אחריו התבקש לעקוב.

אפשר לכתוב כאן אין ספור מאמרים בנושא חקירת בגידות, שלא לדבר על כתיבת סיפורים בנושא, כדוגמת הטורים האישיים מהסוג של "משולחנו של חוקר פרטי" המתפרסמים במקומונים ואף באתרי אינטרנט רבים ויתכן שגם נעשה זאת בעתיד, אולם בינתיים נסתפק רק באזכור כמה נקודות.

חקירות אישות – בעיקר אמוציות


בשנים האחרונות ובעיקר לאחר הקמתם של בתי המשפט לענייני משפחה, שהחלו לעסוק בגירושין ובעניינים נוספים שעד אז נידונו רק בבתי דין רבניים, הלכה המשמעות של "הוכחת הבגידה" ופחתה. בתי המשפט נתנו לה משקל נמוך, אם בכלל, בהחלטותיהם ובודאי שלא נדרשו ראיות למה שמכונה בבתי הדין הרבניים: "מעשה מכחול בשפופרת".
גם בתי דין רבניים נאלצו לוותר על ראיות כאלה לאחר פסיקות של בית המשפט העליון, לפיהן אסור לקבל ראיות שהושגו תוך פגיעה בפרטיות והם מתמודדים עם רמה נמוכה יותר של ראיות המוכיחות "מעשה כיעור", שהוא קשר אסור בין גבר לאישה, אבל ללא הוכחה ממשית של קיום יחסי מין.

אם המשמעות הראייתית של חקירת אישות פחתה, למה בכל זאת יש עלייה בביקוש לביצוע מעקבים ו-חקירות כאלה? התשובה היא פשוטה - אמוציות. כאן אין שיקולים משפטיים או עסקיים קרים, כאן לא פועל השכל, כאן פועל בעיקר הרגש ולך תתווכח איתו...

התשובה לשאלה המטרידה "איפה בעלי מסתובב בלילה?", או "מה אשתי עושה עכשיו?", היא לפעמים לב העניין. צריך להתבונן באישה הצופה בסרט וידיאו שבו נראה בעלה "בסך הכל" סועד במסעדה עם עלמה כלשהי, כדי להבין את מטען הרגשות הכרוך בכך.
"מה הוא מצא בזונה המחומצנת הזאת, תגיד היא נראית לך יותר יפה ממני?" ולך תגיד לה שאתה רק חוקר פרטי ולא שופט בתחרות יופי שבה נתוני הפתיחה לא שווים, שכן הלקוחה שלך בת 52 בעוד שהבלונדינית המבלה עם בעלה היא בערך בת 27-28...

לפעמים באמירה של הלקוחה "תראה את הבן אלף הזה, לאיזה מסעדה מפוארת הוא לוקח אותה, לי אפילו פלאפל הוא לא קונה", טמון הכל. היא לא הולכת לפוצץ את חיי הנישואים, היא לא רוצה גט ולא גירושין, היא בסה"כ רוצה להעמיד את בעלה במקומו.
לא תמיד זה יצליח לה, לא תמיד היא תוכל בכלל להכתיב את המשך ההתפתחויות במצב שעלול לצאת משליטתה, אבל החקירה נדרשה לה כדי להגיע לנקודה הזאת.

חשיפת בגידות – "אשמת" הטכנולוגיה

הטלפונים הסלולאריים והמחשבים האישיים, השתלטו כבר מזמן על חיינו, עד כיקשה להיזכר איך זה בכלל היה קודם. פרט להשפעתם על כל תחומי החיים, יש להם השפעה לעיתים מכרעת על עולם החקירות בכלל ועל חקירת בגידות ותיקי אישות בפרט. טכנולוגיה שיכולה להיות מאד נוחה ויעילה כשהכול בסדר, יכולה להיות הסיבה לערעור חיי הנישואין ולפעמים להרס תא משפחתי שלם.

פעם גבר ואישה נפרדו ליום עבודה /לימודים / עיסוקים כאלה ואחרים וכאשר נפגשו שוב בסיומו של יום, יכלו לספר או לא לספר מה שרצו, להאמין או לא להאמין למה ששמעו וזהו.
אבל אז באה הטכנולוגיה, טרפה את הקלפים ותרמה שאלות חשדניות מזן חדש: מה זה המספר החוזר שאני לא מכירה, שמופיע בשיחות היוצאות או הנכנסות בטלפון שלך? ממי קיבלת את ה – SMS הזה? למה מחקת את המספרים שחייגת או שקיבלת? למה שינית את הקוד שהיה לך במענה הקולי? למה לא היית זמין כשהתקשרתי? מה זה הקולות האלה ברקע, איפה אתה נמצא? עם מי התכתבת בצ'ט? למה מחקת היסטוריה במחשב? ועוד ועוד, כיד הדמיון הטובה וההכרות האישית שלכם עם הנושא
...
בעבר סימנים מעידים על בגידה של גבר, היו למשל שערה זרה ולא מוכרת על מושב מכוניתו, כתם שפתון על צווארון החולצה, עגיל שנשכח בכיס החליפה וכו', אבל היום הרוב קשור לטכנולוגיה.
האם צריך להיות גאון בחקירות אישות כדי לנחש למשל את משמעות התיאור הבא?

"לבעלי יש טלפון סלולארי כבר כמה שנים. עד לאחרונה הוא לא התייחס אליו בכלל וכשהגיע הביתה הניח אותו בצד וכל אחד יכול היה לגעת בו. אם הטלפון צלצל והוא היה למשל במקלחת, הוא ביקש ממני לענות ולראות מי זה. אבל מזה כמה חודשים הטלפון צמוד אליו. הוא לא מניח אותו לרגע, לא נותן לאף אחר לגעת בו בודאי לא לענות לשיחות, הוא כל הזמן על רטט והוא בודק על הצג לראות מי זה. כשהוא הולך למקלחת או לשירותים הוא לוקח את הטלפון איתו" ועוד כהנה וכהנה תיאורים.
ומי שלא חושב שיש כאן לפחות הסתרה של מערכת יחסים וקשרים עם מישהו, שלא לומר במפורש בגידה, שיקום.

מי מזמין יותר חקירות אישות, גברים או נשים?

ניתן לענות תשובה פשוטה שזה בערך חצי חצי, אבל ראוי לציין כאן עוד נקודה. בחלק גדול מהמקרים הגברים יכולים להוציא ביתר קלות את סכומי הכסף הלא מבוטלים שיכולה לעלות חקירת אישות מתמשכת, בעוד שאצל חלק ניכר של הנשים הבעל הוא השולט בכסף המשפחתי וקשה לה להוציא אותו ללא ידיעתו. נשים תלויות לא פעם בבני משפחה או חברים לצורך הלוואות למימון החקירה ועל כן ההחלטה הסופית על תחילת החקירה יכולה להתארך אצל אישה יותר מאשר אצל גבר.

2 comments: