Search This Blog

Monday, February 3, 2014

שני ישראלים נמלטו מארה"ב לישראל לאחר שהואשמו בהונאה של 33 מ' ד'

אריה גרינס

אביב מזרחי ואריה גרינס, שני ישראלים תושבי לוס אנג'לס, נמלטו לישראל לאחר שביום חמישי שעבר הועמדו לדין בגין הונאה בנקאית של 33 מיליון דולר והוצא נגדם צווי מעצר.

מזרחי בן ה-53, המבוקש על ידי ה-FBI, הפעיל מספר עסקים בקליפורניה בתחום קמעונות מוצרי אלקטרוניקה, תחת השמות New Electronic ו- Tech Club. גרינס בן ה-58 שימש סמנכ"ל הכספים שלו. לפי כתב האישום, בין השנים 2004-2008 השניים הציגו רישומים פיננסיים כוזבים כדי לקבל הלוואות בסכום כולל של 36 מיליון דולר משורה של בנקים. את רוב הסכום – 28 מיליון דולר – הם נטלו מיונייטד קומרשיאל בנק, שבינתיים קרס והולאם על ידי הממשל. את שאר הסכום הם גייסו מסקיוריטי פסיפיק בנק וטומייטו בנק, בנקים מקומיים שפועלים בקליפורניה.

לפי FBI, מזרחי הציג לבנקים נתונים מנופחים ושקריים של מכירות, מלאי ושווי נכסי החברות, כדי להיות זכאי להלוואות של מיליוני דולרים. חלק גדול מהמלאי שהציג מזרחי כלל לא היה קיים, והבנקים הצליחו להחזיר רק נתח קטן מההלוואות שהעניקו לו.

מזרחי, ששינה בשנתיים האחרונות את שמו לאביב שוהם שוורץ, כבר הועמד לדין פלילי בבית משפט פדרלי ב-2012 באשמת הונאה בנקאית, אך כתב האישום נגדו נותר חסוי כדי שלא יימלט מחוץ לארה"ב.

No comments:

Post a Comment