Search This Blog

Wednesday, October 17, 2012

מאסר לבעל שבגד עם גבר ומאז מסרב לתת גט


אשה חרדית ביקשה להתגרש מבעלה לאחר שתפסה אותו בשעת מעשה. במשך עשר שנים סירב האיש בתוקף לתת לה גט, וכעת החליטו הדיינים לשולחו למאסר - עד שייכנע

הם היו נשואים יותר מחמש שנים, גידלו יחד שני ילדים, ובאופן כללי חייהם היו מאושרים – עד שהאישה גילתה כי בעלה בוגד בה. עם גבר. היא תפסה אותו "על חם", פתחה מיד תיק ברבנות, אבל הוא מסרב לגרשה. הערב (יום ג'), עשר שנים אחרי פתיחת התיק, בית הדין הרבני שלח את הבעל למאסר – עד שייכנע.

בני הזוג, תושבי מרכז הארץ, גדלו והתחתנו כחרדים. נישואיהם התנפצו כאשר התגלה שלאיש יש נטיות הומוסקסואליות, שאותן הסתירמאשתו כל השנים. בית הדין פסק כי על השניים להתגרש, וחייב את הגבר במתן גט. למרות סירובו, במשך שנים לא השתמשו הדיינים בסמכותם להטיל עליו סנקציות כדי שיתרצה.

הבעל מצידו ניסה לסחוט מאשתו שלל ויתורים, כתנאי למתן גט - בין היתר ביטול חיוב נזיקין שנפסק לחובתו, הטבות בהסדרי ראיית הילדים ועוד. אלא שגם לאחר שקיבל את מבוקשו, סירב הבעל לגירושים. באחד המקרים כבר התחיל בית הדין לכתוב את הגט, בהסכמת הבעל, אך לפתע הוא חזר בו – והיא עדיין נותרה "אשת איש".

מאסר מיידי - וחריג

היום, במהלך דיון בנושא צדדי בתיק, שאינו קשור לגט עצמו, נענו הדיינים בהפתעה לבקשת באת כוח האישה ומנכ"לית ארגון "מבוי סתום", עו"ד בתיה כהנא-דרור, והורו על מעצרו של הבעל - עד לגירושים. ניידת משטרה הוזעקה אל בית הדין ועצרה אותו במקום. מדובר בצעד חריג ואולי אף

תקדימי, שכן בתיק זה עוד לא הייתה החלטה על כפיית גט, שבדרך כלל קודם לסנקציות.

כהנא-דרור בירכה על המעצר וסיפרה כי האישה, שכבר כמעט איבדה תקווה לקבל את הגט נוכח הססנות הדיינים, עמדה על סף החלטה לפנות לבית דין פרטי, בבקשה לבטל למפרע את הנישואים בטענת "מקח טעות", שהרי לא ידעה בשעת מעשה הקידושין שהבעל הוא הומוסקסואל. במקרה כזה, מוסדות המדינה לא היו מכירים בה כפנויה, אך מבחינה הלכתית היא הייתה מותרת להינשא לאחרים.

"כואב לי שבית הדין לא משתמש מספיק בנסקציית המאסר", הוסיפה עו"ד כהנא-דרור, "זה לא הגיוני, לא סביר ומנוגד להלכה". לדבריה, הוכח כי מדובר בכלי יעיל ביותר למתן גט: "95 אחוז מהסרבנים מוכנים לתת גט אחרי כמה לילות במגרש הרוסים או באבו-כביר. זה עובד מצוין".

No comments:

Post a Comment