Search This Blog

Thursday, August 19, 2010

מעשים מגונים בבית הכנסת: "הרבנים ידעו ושתקו"


תושב ירושלים, בן 45, נעצר רק שנתיים לאחר שהטריד מינית כעשרה קטינים בבית הכנסת בו הם מתפללים. מתברר כי רבני הקהילה ידעו, אך לא התלוננו

הציע כסף לקטינים בבית כנסת - וביצע בהם מעשים מגונים ומעשי סדום. בכך חשוד תושב ירושלים, שמעצרו הוארך היום (ה') בבית משפט השלום בירושלים. גיל דבש, בן 45, נעצר אתמול על ידי חוקרי מרחב מוריה, בחשד כי ביצע מעשים מגונים ומעשי סדום בכעשרה קטינים במהלך השנים האחרונות.

על פי החשד, הוא הגיע לבית הכנסת בשכונת בית וגן, בו התפללו הקטינים, הציע להם כסף - וביצע בהם את זממו. בחקירתו הודה החשוד כי ביצע מספר רב של מקרים כאלו. שופט בית משפט השלום, שמעון פיינברג, קבע כי יש להאריך את מעצרו: "יש יסוד סביר לחשד שביצע את המיוחס לו".

למשטרה נודע על ההאשמות רק בתקופה האחרונה, כשנתיים אחרי מקרה ההטרדה האחרון, לאחר שהחשוד חזר להסתובב ליד בית הכנסת והוגשה נגדו

תלונה. נציג המשטרה בדיון אמר כי "מדובר בפדופיל מסוכן, שהודה כי נמשך לילדים. ואסור שאדם כזה יסתובב חופשי".

הוא הוסיף כי רבני הקהילה ידעו על המעשים, אך לא עדכנו את המשטרה. הם החליטו להדיר אותו מבית הכנסת, אליו כאמור חזר בימים האחרונים. עורכת הדין לאה סלובין מהסנגוריה הציבורית, המייצגת את החשוד, אמרה בתום הדיון כי החשוד סיפר לה שהוקל לו אחרי מעצרו: "הוא סובל מנקיפות מצפון ושוקל ללכת לטיפול".

No comments:

Post a Comment