Search This Blog

Thursday, February 13, 2014

בושה! רבה של רוסיה השתתף בפתיחת האולימפיאדה בשבת


רבני חב"ד ברחבי העולם עושים כל שביכולתם להתקרב לכל יהודי באשר הוא, ובתוך כך, אף לשמור על קשרים קרובים עם גורמי בשלטון, דבר המסייע בפעילותם. אך האם אחד מרבני חב"ד החשובים בעולם חילל שבת והשתתף בטקס פתיחת האולימפיאדה? מקורביו אישרו את הדבר ל יהדות וזאת אף בהזמנה אישית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

אתר החדשות הרוסי NewsIL.ru דיווח לראשונה על הידיעה, כי רבה הראשי של רוסיה ברל לזר השתתף בטקס 
פתיחת אולימפיאדת החורף בסוצ'י. הרב לזר, אשר הינו שליח חב"ד לרוסיה אף מוגדר כרב הראשי של המדינה. 

אולם, טקס פתיחת האולימפיאדה התקיים ביום שישי בערב, לאחר זמן כניסת השבת ברוסיה. רבים מהרבנים האורתודוקסיים לא היו מאשרים השתתפות באירוע שכזה, זאת בשל שירה של נשים והופעות  לא צנועות, אך עצם העניין שהאירוע התקיים בשבת הוא חמור עוד יותר מבחינת ההלכה.

אחד מעוזריו של הרב לזר אישר את הדברים בשיחה עם יהדות, "ידוע לי שהרב הוזמן על ידי הנשיא פוטין" אמר, זאת בעקבות העובדה שהממשל בנה מספר בתי כנסת וסעודות שבת במקום. "מאותה סיבה" (עובדת קיומן של תפילות במקום צ.ק.) - "כנראה הוא (הרב לזר צ.ק.) היה צריך להגיע ולצאת".

  הוא מבקש להדגיש כי "לא היה חילול שבת, הרב לא הביא איתו שום דבר". עוד אמר כי לרב "יש את הרבנים שלו שהתייעץ איתם". אותו גורם אף התגאה בכך שרבו ישב ליד שועי עולם "לא רק שהוא היה (בטקס) הוא ישב ליד מנהיגים מכל העולם".

גורמי חב"ד רשמיים וראשי הארגונים היהודיים באירופה ביקשו שלא להגיב לנושא, אך שלא לציטוט הביעו חוסר שביעות רצון. חסידי חב"ד המכירים את פרטי הסיפור הביעו את זעמם מהמקרה, ומציינים כי הרב לזר "עבר את הגבול".

הקהילה היהודית של רוסיה ארגנה מספר אירועים כחלק מהאולימפיאדה, בין השאר חנוכת ספר תורה באחד משלושת בתי הכנסת שהוקמו לכבוד האירוע, אירוע בקהילה היהודית וטקס זכרון לזכר הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן ב-1972.

No comments:

Post a Comment