Search This Blog

Tuesday, December 28, 2010

צו לכינוס נכסי בוימלגרין; אלשיך: "לא יעלה על הדעת שאיש עסקים ייטול אשראי ויזמין את כולם לארה"ב"


הצו ניתן במסגרת בקשה שהגיש בנק דיסקונט להכרזתו של בוימלגרין כפושט רגל ולכינוס נכסיו, בשל חוב של למעלה מ-75 מיליון שקל לבנק ■ השופטת ורדה אלשיך בביקורת חריפה כלפי בוימלגרין: "נוטל אשראי מהבנקים בישראל ומזמין את כולם לטוס לארה"ב להתדיין עימו"

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בת"א, השופטת ורדה אלשיך, הוציאה היום (ג') צו מותלה לכינוס נכסיו של איש העסקים, ישעיהו (שעיה) בוימלגרין, שייכנס לתוקפו בתחילת אפריל 2011. כמנהל המיוחד על נכסי בוימלגרין מונה עו"ד עופר ארגוב. כניסת צו הכינוס לתוקף נדחתה לאפריל, כדי לאפשר לצדדים לנהל משא ומתן אינטנסיבי שייתר את כניסתו לתוקף.

בנוסף, הוציאה אלשיך צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד בוימלגרין וקבעה כי עליו להגיש, תוך 7 ימים דו"ח לכונס הנכסים על מצב הכנסותיו והוצאותיו.

הצו ניתן במסגרת בקשה שהגיש בנק דיסקונט להכרזתו של בוימלגרין כפושט רגל ולכינוס נכסיו, בשל חוב של למעלה מ-75 מיליון שקל לבנק.

במסגרת החלטתה מתחה אלשיך ביקורת חריפה על התנהלותו של בוימלגרין וציינה כי "לא יעלה על הדעת שאדם ינהל עסקים בישראל, ייטול אשראים במדינת ישראל, מהבנקים במדינת ישראל, ולאחר מכן יזמין את כולם לטוס לארצות הברית על מנת להידיין עימו".

עוד ביקרה השופטת את הסתירות שהתגלעו בין גרסת בוימלגרין, שטען, באמצעות עורכי דינו, כי הוא מצוי "ערב אישור הסדרים", לבין גרסת הבנק, שטען כי כלל לא מתנהל משא ומתן בין הצדדים. במהלך הדיון בהליך פשיטת הרגל, ביקשו באי כוחו של בוימלגרין לדחות את הוצאת צו הכינוס, הסבירו שדרוש להם עוד זמן עד שימוצו המגעים עם הבנק וטענו כי נכון יהיה לדחות את ההחלטה ולאפשר לבוימלגרין להגיש תגובה מסודרת לבקשת דיסקונט. "בוימלגרין עומד בראש קבוצה של חברות ציבוריות והמשמעות של מתן צו הכינוס נגד בעל שליטה בשלב זה, שבו החברות מצויות ערב הסדר נושים היא שגם אם הוא יהיה מותנה, בסופו של יום הוא יעמוד בתוקפו", הסבירו עוה"ד.

מנגד, טענו באי כוחו של הבנק, כי בוימלגרין ובאי כוחו "עשו מהם צחוק", בין היתר בכך שהם ביקשו מביהמ"ש לבטל היתר המצאה מחוץ לארץ של הבקשה נגד בוימלגרין. "הבנק לא ניסה להקשות שלא לצורך, לא ניסה לפגוע בבוימלגרין ולא בהסדרים בשום צורה. שום דבר לא מנע מבוימלגרין ולא מהחברות שלו, לבוא איתנו בדברים, אך לא היו שום מגעים איתם", טענו במהלך הדיון באי כוחו של הבנק, שלא התנגדו להוצאת צו כינוס מותלה נגד החייב.

את בנק דיסקונט ייצגו עו"ד עופר ארגוב ואסף שובינסקי ממשרד וינשטוק-זקלר ושות', את בוימלגרין ייצגו עו"ד יורם בונן, ישראל מרקוביץ ואלעד אופק ממשרד פישר-בכר-חן.

No comments:

Post a Comment