Search This Blog

Sunday, December 26, 2010

עסקת המיליונים של לוי ומענדל מוצ'קין

לוי ומנדל מוצ'קין על רקע שדה נפט













מתעקשים להיכנס לעסקי הנפט: השלד הבורסאי גו.די.אם חתם על הסכם למיזוג עם אבניו של מוצ'קין

העיתון הכלכלי 'דה מרקר' מדווח הבוקר כי חברת אבניו ישראל בבעולתם של שני חסידי חב"ד, ר' לוי ור' מנדל מוצ'קין תתמזג בימים הקרובים בשלד הבורסאי גו.די.אם בשליטת דב גולדשטיין הנחוש להיכנס לעסקי הגז והנפט הישראלים. בימים אלו נחתם הסכם עקרונות בנושא

מניית גו.די.אם מזנקת ב-20%; המיזוג יתבצע בצורת חילוף מניות; אבניו מחזיקה ב-75% משדה חלץ

השלד הבורסאי גו.די.אם (4.23% , 228.9) שבשליטת דב גולדשטיין נחוש בדעתו להיכנס לעסקי הגז והנפט הישראלים. לאחר שבוטלה עסקת המיזוג עם חברת אנרג'טק, ל-TheMarker נודע כי השלד חתם על הסכם עקרונות למיזוגה של חברת אבניו ישראל של לוי ומנדל מוצ'קין לתוכו.

אבניו ישראל מחזיקה ב-75% שדה חלץ בדרום. המיזוג יבוצע לפי שווי של 25 מיליון דולר וכעסקת חילוף מניות, כאשר אבניו תקבל 85% מגו.די.אם. מניית השלד מזנקת ב-20% במסחר במחזור של כמה מאות אלפי שקלים.

גו.די.אם נסחר בשווי שוק של 45 מיליון שקל בבורסה בתל אביב, ובקופתו יש 5 מיליון שקל. גו.די.אם היא החברה שרשמה את הזינוק השני בגובהו בבורסת ת"א ב-2010, לאחר מודיעין. עד נובמבר 2006, עת רכש גולדשטיין את השליטה בגו.די.אם, עסקה החברה בפיתוח ובשיווק מוצרים לשוק התקשורת. ממועד זה, היא עוסקת, על פי הדו"חות, "בניסיונות לאתר הזדמנויות עסקיות", ולא היו לה נכסים למעט קנייה ומכירה של מניות ראלקו ב-2008 ורכישה של מניות חברת האבחון פילת.

מניית החברה זינקה בעשרות אחוזים במהלך ספטמבר ורוב אוקטובר בשל הערכות כי תתמזג עם אנג'טק - חברה לחיפושי נפט וגז מפתח תקווה. בסוף אוקטובר דיווחה גו.די.אם כי מתנהל משא ומתן עם אנג'טק, אך מבנה העסקה, לוחות הזמנים והתנאים המסחריים לא נקבעו.

לפני כמה ימים דיווח שלד בורסאי אחר - בירי (-11.58% , 810.0) - כי הוא מנהל כעת מו"מ עם אנרג'טק אך נראה כי החדשות כמעט ולא השפיעו על מחיר המניה שנמצאת קרוב מאוד לשיאה החמש שנתי

2 comments:

  1. i want to say to all you guys keep away from this guys

    ReplyDelete
  2. i used to be a partner with yossel and shame on him

    ReplyDelete