Website Home

Monday, May 16, 2011

היציאה מהחומות גירסת בני ברק

















אנשי "השדולה לערכים יהודיים" מנסים לפתור את המצוקה שיצרה בועת הנדל"ן בעיר. בפלאיירים שהפיצו, הם מציעים לציבור החרדי סיוע במציאת דירות זולות בצפון ובדרום הארץ

על רקע המחסור בדירות בבני ברק מציעים עסקנים חרדים עזרה באיתור דירות זולות במיוחד בצפון ובדרום הארץ, אפילו בדירות יד שנייה באזורים לא חרדיים

ליוזמה הזאת אחראים אנשי "השדולה לערכים יהודיים", שבתקופה האחרונה מפזרים ברחבי בני ברק פלאיירים הפונים לציבור ומנסים לשכנע אותו כי זאת

הדרך לצמצם את בועת הנדל"ן לא רק בבני ברק, אלא גם בערים הסמוכות.

בקהילות החרדיות טוענים כי בעיית הבועה חריפה במיוחד בבני ברק, מאחר שציבור זה לא יכול לגור בכל מקום, אלא זקוק לסביבה שומרת שבת ובה בתי כנסת ומוסדות ייחודיים. "כבר תקופה ארוכה צעירים לא מצליחים לקנות דירה בעיר כיוון שהמחירים נוסקים ועולים", טוען השבוע עסקן חרדי המעורב במיזם. "במקביל כמעט לא נבנות דירות חדשות בבני ברק, כי פשוט אין היכן לבנות".

המצב גורר תגובת שרשרת של עליית מחירי שכירות הדירות גם בערים הסמוכות כמו רמת גן. בפלאיירים שמפיצים אנשי השדולה בימים אלה מפורסמת הודעה לציבור על סיוע לאיתור מגורים במחירים זולים לציבור החרדי.

אחד היזמים הללו סיפר השבוע: "אנחנו מספר עסקנים שניסו להצטרף ליוזמות לפתרון. הקמנו קו מידע שהופץ בשכונות חרדיות ובו אנחנו נותנים שירותי מידע על דירות מגורים זולות במיוחד ברחבי הארץ בקהילות חרדיות. לא מעט אנשים גילו שקיימות דירות בטבריה, נתיבות, צפת או חצור הגלילית במחירים זולים ובהפרשים עצומים".

על פי הנתונים המוצגים בפני התושבים מבני ברק, ניתן לרכוש דירת שלושה חדרים בטבריה תמורת 70 אלף דולר, בעוד שדירה דומה עולה בבני ברק כ־350 אלף דולר.

עופר כהן, מהשדולה לערכים יהודיים, אמר השבוע: "כשאנחנו אומרים לציבור שיש דירות ב־50 אלף דולר בצפון או בדרום הארץ, יש הורים לילדים שמבינים שבדירה שהם גרים בה בבני ברק הם יכולים לרכוש שבע דירות לילדים שלהם במקום אחר והם מתלהבים. בני ברק היא ה'נאות אפקה' או 'הרצליה פיתוח' של החרדים".

אך יש מי שפחות מרוצה מהעניין. גורם באחת התנועות שחרתו על דגלן להילחם למען אורח חיים חופשי וחילוני אמר כי: "מצבים כאלה עלולים להביא להשתלטות על שכונות שנחשבו עד כה חילוניות ולהפיכתן לדתיות או חרדיות, דבר שמביא לכפייה דתית או לעזיבה של הציבור החילוני את המקום".

No comments:

Post a Comment