Search This Blog

Saturday, January 15, 2011

עשרות הרוגים במהומות בתוניסיה; חיידר חב"ד נסגר זמנית

בית-חב"ד תחת אבטחה.

















בשיאן של המהומות בתוניסיה, מספרים גורמים בקהילה היהודית על המתחולל במדינה. "סגרו את בית הספר כבר בשבוע שעבר. מאות אנשים יוצאים לרחוב ומכים, עם נשק וסכינים", מספר פעיל בית-חב"ד. אנטישמיות? "לא קיימת"

העולם כולו עוקב בדריכות אחר המתרחש בתוניסיה, שעות לאחר שנשיא המדינה נמלט ממנה. בתווך, נמצאת הקהילה היהודית וגורמים בקהילה מספרים על פחד בעקבות ההפיכה.

הרב בנימין חטאב, מנהל בית חב"ד בטוניס ורב בית הכנסת הגדול בעיר, אמר לאתר וואלה כי השבת עברה בצורה רגועה. הוא ציין כי משעות הערב יצאו רבים לרחוב, מצוידים בנשק והכו אנשים.

"כוחות הבטחון נמצאים ברחוב, אבל יש גם פחד". לדבריו, משעות הערב ישנה תנועה ערה של כלי טייס צבאיים.

משרד החינוך במדינה סגר כבר מאמצע השבוע החולף את כל בתי הספר בבירה מחשש לשלומם של הילדים בעקבות המהומות, ובכלל זה גם את בית הספר היהודי בעיר.

סביב בית חב"ד ובית הכנסת הגדול בתוניס הוצבה שמירה של הצבא.

באשר לאנטשמיות, חטאב מספר כי היא כמעט ולא קיימת במדינה. "כל השכנים שלי ערבים ואנחנו חיים כמו אחים ביחד. אין שום בעיה" מספר חטאב ומוסיף כי גם בכל הנוגע למהומות בימים האחרונים "ברחוב שלנו אין שום בעיה".

כיום חיים במדינה כ-2,500 יהודים, מתוכם כ-1,000 מרוכזים בעיר תוניס.

כזכור, על רקע המצב הכלכלי והמחאה נגדו, נמלט נשיא תוניסיה, זאין אל אבידאיין בן עלי, מארצו, תחילה למלטה ואחר-כך לסעודיה, בעקבות הפגנות מחאה, הודיע נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי ממשלו מתייצב מאחורי העם בתוניסיה, ש"מאבקו האמיץ למען זכויות אוניברסליות" חולל רעידת אדמה פוליטית במדינה.

"אני מגנה ומוקיע את השימוש באלימות נגד אזרחי תוניסיה, שהביעו את דעותיהם בדרכי שלום, ואני מריע לאומץ ולאצילות של העם התוניסי", נאמר בהודעת הנשיא.

"ארה"ב, יחד עם כל הקהילה הבינלאומית, עדה למאבק האמיץ והנחוש למען זכויות אוניברסליות, שכולנו חייבים לאמץ, ונזכור עוד זמן רב את המראות של בני העם התוניסי במאבקם לתת ביטוי לדיעותיהם".

No comments:

Post a Comment