Search This Blog

Monday, October 29, 2012

Jacob Berger, Caught Violating House Arrest


The Jerusalem District Court decided Monday to harshen the terms of Jacob Berger's sentence - the Haredi businessman accused of tax fraud, money laundering and accepting bribes.

The decision came after Berger was caught out at a restaurant in Tel Aviv, a violation of the terms of his house arrest.

On him, police found documents containing personal details about the prosecution and the case brought against him.
 

בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר היום (ב) את תנאי מעצר הבית של יענקי ברגר, תוך שהוא משחרר אותו מתא המעצר חזרה למעצר בית, לאחר שנעצר כשנתפס בהפרת תנאי מעצרו, ובנוסף נמצא בכיסו מסמך עם פרטיה האישיים של פרקליטת התביעה בתיק שמתנהל נגדו.

על פי התנאים - שמתווספים לאלו שהיו קודם - על ברגר להוסיף לערבויות סכום של 75 אלף שקלים בתוך תקופה של שבועיים. כמו כן, הורה בית המשפט להוסיף מפקח נוסף, כך שבכל שעות היממה מלבד "החלונות" שנקבעו מראש, יהיה צורך בשני מפקחים בו זמנית.

עוד בתנאים: ברגר יוכל לצאת לפגישות בתל-אביב עם עורכי דינו, ויוכל גם להיפגש עם רואה החשבון שלו. בשבת, הקל שופט המחוזי, אריה רומנוב, וקבע כי רעייתו ואחד מחתניו יוכלו לשמש כמפקחים עליו.

ההחלטה התקבלה בבית המשפט המחוזי לאחר שביום שישי האחרון התקיים דיון בבית משפט העליון בערר שהגישו עורכי דינו של ברגר, אבי לביא ודוד ליבאי, נגד ההחלטה לעוצרו עד תום ההליכים.

במהלך אותו דיון ציין השופט עוזי פוגלמן כי תפקיד הפיקוח איננו "טכני", ומפקחים נדרשים לא רק לשהות במחיצת הנאשם, אלא להציב לו גבולות אפקטיביים. ברגר, באמצעות עורכי דינו, טען כי בית המשפט המחוזי טעה כשהחליט לעצור אותו עד תום ההליכים, בפרט בשים לב לאורך ההתדיינות הצפויה בתיק.

באשר למסמך הוא אמר שהופק על ידיו מאחר שטעה לחשוב שאם יצרף סנגור בעל קשרים אישיים עם הפרקליטה יחול שיפור בסיכויי ההגנה, וכי התנהגות זו ראוי לגינוי ואיננה יכולה להתקבל, אך איננה עולה כדי עילה למעצרו.

בנוסף טען ברגר כי המשך מעצרו עשוי להוביל לפירוק התא המשפחתי ולנזק לילדיו.

כאמור, על פי ההחלטה הוא ישוב למעצר בית במגדל העמק בתנאים מחמירים יותר מכפי שהוצבו לו עד כה.

עורך הדין אבי לביא, המייצג את ברגר מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה צודקת וראויה. מהתחלה טענתי כי עצם החזקת הפרטים האישיים של הפרקליטה לא מהווה עבירה פלילית ובית המשפט העליון קיבל עמדה זו ושל את מרשי למעצר בית פעם נוספת".

השתלשלות העניינים:

קצת היסטוריה, ביום ה-24.5 הוגש נגד ברגר כתב אישום - במסגרתו הואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה לפי פקודת מס הכנסה, והלבנת הון. לפי הנטען, הוא ונאשם נוסף הונו את רשויות השלטון באמצעות דיווחים כוזבים על מספר תלמידים שנמצאים במוסדות תלמוד תורה שניהל באמצעות עמותת "וזאת הברכה לתורה וצדקה בירושלים".

ב-19.6 החליט בית המשפט המחוזי לשחרר את ברגר לחלופת מעצר של מעצר בית מלא במוסדותיו של הרב גרוסמן במגדל העמק. במסגרת ההחלטה נקבע שברגר לא יעזוב את המדרשה, יהיה נתון לאיזוק אלקטרוני, וישהה תחת פיקוח של אחד משלושה מפקחים מאושרים ברציפות, נאסרה עליו יציאה מן הארץ, נחתמו ערבויות רבות, ובהמשך, ביום 12.7 החליט בית המשפט להקל את תנאי חלופת המעצר.

ב-20.9 דחה בית המשפט המחוזי בקשה לעיון מחדש, שבמסגרתה ביקש ברגר להמיר את חלופת המעצר במדרשה לביתו שבירושלים, בנימוק שטרם חלף די זמן מאז החלטת בית המשפט הקודמת.

ב-11.10 הודיע ברגר לפרקליטות כי בעוד 3 ימים יצא לפגישה עם עורך דינו בתל-אביב. המשטרה עקבה אחריו ביום הפגישה, והוא נצפה שכשהוא מגיע לפגישה שבה נכחה אשתו מלווה במפקח. בסיום הפגישה נסע למסעדה בתל-אביב ללא המפקח, שם נעצר. במהלך חיפוש שערכו עליו השוטרים נמצא המסמך שכלל פרטיים אישיים אודות הפרקליטה המטפלת בתיק.

No comments:

Post a Comment